مدیر کل نظام تامین و تجاری سازی فناوری وزارت نفت از صادرات ۲۰ میلیون یورویی کاتالیست به روسیه خبر دادو گفت: سال ها واردکننده محض در خدمات فنی و مهندسی بودیم اما حالا یکی از صادرکنندگان هستیم.
plusresetminus
صادرات ۲۰ میلیون یورویی کاتالیست به روسیه/پالایشگاه برون مرزی دروازه ورود تجهیزات ایرانی به جهان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا،  غلامرضا خوانساری مدیر کل نظام تامین و تجاری سازی فناوری وزارت نفت از صادرات ۲۰ میلیون یورویی کاتالیست به کشور روسیه در سال جاری خبر داد و گفت: این کاتالیست ها هم اکنون در راکتورهای کشور روسیه بارگذاری شده و فعال هستند. به عبارت دیگر می توان گفت که اعتماد سازی و اطمینان سازی در حوزه صادرات کاتالیست صورت گرفته است. ضمن اینکه بر اساس برنامه ریزی ها و توافق های انجام شده درکارگروه همکاری ایران و روسیه قرار است که صادرات کاتالیست در سال ۱۴۰۳ به صورت گسترده انجام شود.
او با بیان اینکه پیش از این وزارت نفت به صادرات خدمات فنی و مهندسی ورود نکرده بود، گفت: ما سال های سال واردکننده محض در خدمات فنی و مهندسی بودیم اما حالا به یکی از صادرکنندگان این حوزه تبدیل شده ایم. ضمن اینکه باید بگویم که سال ۱۴۰۳ سال پر رونقی برای شرکت های فعال در صنعت نفت خواهد بود.
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه تنها حدود ۱۵ درصد نیاز صنعت نفت کشور وارداتی بوده و حدود ۸۵ درصد آنها داخلی سازی شده است. باید تاکید کنم که حتی قادر به تولید بسیاری از اقلام وارداتی هم هستیم اما مشکل اینجاست که بومی سازی آنها توجیه اقتصادی ندارد.
خوانساری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از کارهایی که در زمینه صادرات فنی و مهندسی پیش گرفتیم بازسازی پالایشگاه ها و پتروشیمی های برون مرزی است، ادامه داد: این کار چند مزیت دارد. نخست اینکه وقتی بازسازی پالایشگاهی را بر عهده می گیریم این قابلیت وجود دارد که تمام تجهیزاتی که نیاز به بازسازی دارند را از تجهیزات داخلی خود تامین کنیم. از طرفی پالایشگاه هاو مجتمع های پتروشیمی بروی مرزی مسیری برای صادرات راحت تر تجهیزات و تولیدات ایرانی و فرآورده های نفتی و کالاهای با ارزش افزوده بالای اقتصادی به سایر کشورهاست.
خوانساری با اشاره به قرارداد ایران برای بازسازی پالایشگاه ال پالیتو در ونزوئلا، اظهار داشت: امیدواریم هر چه سریع تر مذاکرات ما در پالایشگاه حمص سوریه و پالایشگاه هایی در آفریقا به نتیجه برسد. در این صورت پکیج کاملی برای ورود تجهیزات صنعت نفت به سایر کشور ها را شاهد خواهیم بود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcipvaz.t1ap52bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما