استاندار ایلام گفت: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.
plusresetminus
خوراک پارک پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام با تاکید بر امیدآفرینی در جامعه، گفت: مدیران در انعکاس دستاوردهای دولت، روایتگر نخست باشد و در راستای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند.
وی در ادامه با اشاره ابرپروژه سامانه گرمسیری، افزود: در صورت افتتاح این پروژه، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته(حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.
وی بیان داشت: برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول ۸۵ کیلومتر دو لوله‌ی ۲ متر و ۴۰‌ سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که ۱۷ کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی (بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.
وی اضافه کرد: برای این پروژه ۱۱۰ هزار تن میلگرد و ۷۰ هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ی آب پشت سد کنجانچم ۸۵ میلیون متر مکعب است‌‌.
استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول ۷ کیلومتر است که فقط در این دولت یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره پارک پرو پیلن گفت: خوراک پارک پروپیلن از شرکت پتروشیمی ارغوان‌گستر تامین می‌شود. با راه اندازی پارک پروپیلن در مهران ۲۵۰۰ نفر مشغول بکار می شوند.
وی اضافه کرد: پیوند فنی و حرفه ای و دانشگاه‌ها برای مهارت آموزی نیروی انسانی حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان ضرورت دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcezo8z.jh8xzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما