مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تکمیل پروژه تأمین و افزایش ظرفیت واحد بودارکننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد.
plusresetminus
پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، احمد باهوش گفت: پروژه تأمین خوراک واحد بودارکننده پالایشگاه اول از پالایشگاه سوم با اقدام‌های شاخص و نوآوری، با هدف افزایش ظرفیت واحد بودارکننده در کوتاه‌ترین بازه زمانی با موفقیت راه‌اندازی شد.
وی تصریح کرد: با انجام موفقیت‌آمیز این پروژه، تولید کنونی ۵۵۰ تن در سال به سالانه ۸۰۰ تن می‌رسد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در این پروژه بسیار مهم و راهبردی بیش از ۱۶۰۰ متر خط لوله طراحی و اجرایی شده و خوراک این واحد از میعانات گاز پالایشگاه سوم تأمین می‌شود.
باهوش توضیح داد: این واحد بودارکننده گاز، دومین واحد بودارکننده گاز در دنیا و نخستین واحد بودارکننده در خاورمیانه است.
وی ادامه داد: انتظار است با تلاش و کار شبانه‌روزی کارکنان، با دریافت خوراک از پالایشگاه سوم پارس جنوبی بتوانیم ظرفیت را تا ۴۰، ۴۵ درصد افزایش دهیم.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی: این واحد در سال نخست (۱۳۹۷)، ۳۵ تن تولید داشت و تولید آن در سال دوم به ۱۲۵ تن، سال سوم به ۴۳۴ و سال چهارم (۱۴۰۰) به ۴۹۴ تن رسید و از ابتدای امسال تا پایان‌ دی‌ماه ۴۲۵ تن تولید به ثبت رسیده است.
باهوش بیان کرد: انتظار داریم با انجام اقدام‌های شاخص تکمیلی و مهم در این پروژه، سال آینده به تولید ۶۳۶ تن ماده بودارکننده و به ظرفیت بالای هزار تن برسیم.
وی اظهار کرد: ۲۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه و سرمایه‌گذاری شده و در بازه زمانی یک ساله، ۶۰ میلیارد تومان، حدود یک میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی اقتصادی در پی دارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcjvhev.uqetmzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما