بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد ایران با اعطای قراردادهایی به شرکت‌های ایرانی قصد دارد تولید نفت خود را افزایش دهد. توسعه میدان‌های نفتی آزادگان و آذر از جمله این قراردادها بوده‌اند.
plusresetminus
گزارش بلومبرگ از رویکرد ایران برای افزایش تولید نفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، به گزارش بلومبرگ ایران از چندین پروژه برای افزایش تولید نفت خود در همکاری با شرکت‌های داخلی رونمایی کرده است.
براساس گزارش بلومبرگ، این دومین ابتکار ایران در روزهای اخیر برای اهرم کردن منابع داخلی در جهت توسعه بخش انرژی بوده است. طی روز یکشنبه (۲۷ اسفند)، قراردادهایی به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد دلار با شرکت‌های ایرانی امضا می‌شود تا میزان تولید نفت در شش میدان نفتی تا ۳۵۰ هزار بشکه در هر روز افزایش یابد.
این پروژه‌ها شامل توسعه میدان نفتی عظیم آزادگان - که میزان ذخایر نفت آن ۳۲ میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود - و میدان نفتی آذر است.
طبق اعلام بلومبرگ، روی آوردن ایران به شرکت‌های داخلی در سال ۲۰۱۸ سرعت گرفت، یعنی زمانی که شرکت‌های چندملیتی به دلیل خروج دونالد ترامپ - رئیس‌جمهور وقت آمریکا - از توافق هسته‌ای با ایران و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه تهران، بازار انرژی ایران را ترک کردند.
این قراردادهای جدید، بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی ایران در یک دهه اخیر محسوب می‌شوند. در سال ۲۰۲۲، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌ها و بانک‌های داخلی ایران مأموریت یافت تا با سرمایه‌گذاری لازم به مبلغ ۷ میلیارد دلار، توسعه میدان نفتی آزادگان را انجام دهد.
ایران همچنین هفته گذشته اعلام کرد با اعطای قراردادهایی به شرکت‌های داخلی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار و در رقابت با قطر، تولید در میدان گازی پارس جنوبی را افزایش خواهد دهد.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcba5b8.rhba8piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما