در دوره ۹ ماهه سال جاری خود بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده است.
plusresetminus
۷ هزار میلیارد تومان فروش ۹ ماهه پتروشیمی فن آوران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پتروشیمی فن آوران گزارش فروش ماهانه محصولات خود را در بازار‌های داخلی و خارجی به اطلاع سهامداران خود رسانده است میزان درآمد جمعی این شرکت از فروردین تا پایان اذرماه سال جاری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بوده که مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به فروش محصولات در بازار‌های خارجی و مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مربوط به فروش محصولات در بازار‌های داخلی می‌باشد.
رشد ۲۱ درصدی فروش شفن
براساس اطلاعات منتشر شده از صورت وضعیت فروش فن آوران در تارنمای کدال این بنگاه اقتصادی در طی عملکرد ۹ ماهه خود در سال گذشته حدودا ۶ هزار میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانه بود که امسال در همان مدت زمان با رشد ۲۱ درصدی به میزان فروش بیش از ۷ هزار میلیارد تومان دست یافته است علاوه براین میزان فروش یک ماه شرکت فوق ۶۱۱ میلیارد تومان گزارش شده است.
بیشترین سهم در درآمد‌های پتروشیمی فن آوران را متانول صادراتی با بیش از ۴ هزار میلیارد تومان داشته و متانول داخلی با میزان فروش ۱ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان در رده بعدی قرار گرفته است.
اصلی‌ترین دارندگان لیسانس تولید متانول در جهان شرکت‌های لورگی- تاپسو- داوی می‌باشند. واحد متانول از سه بخش عمده: ۱ – تولید گاز سنتز ۲ – تبدیل گاز سنتز به متانول ۳ – خالص سازی متانول تشکیل شده است. عمده‌ترین تفاوت بین روش‌های تولید متانول تفاوت در تولید گاز سنتز می‌باشد که در روش استفاده شده در پتروشیمی فن آوران از لیسانس شرکت تاپسو که از روش تبدیل گاز با بخار آب به گاز سنتز می‌باشد استفاده میگردد.
ایران به عنوان بزرگترین کشور صادرکننده متانول در خاورمیانه بوده به طوریکه میزان صادرات آن در سال ۱۴۰۱ برابر با ۸.۰۰۰.۰۰۰ تن بوده است و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ در حدود ۴.۷۰۰.۰۰۰ تن صادرات متانول داشته است. میانگین نرخ صادراتی متانول اعلام شده به گمرکات کشور در سال ۱۴۰۱ برابر با ۲۷۲ دلار به ازای هر تن بوده که در شش ماه سال ۱۴۰۲ به ۲۱۸ دلار کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchkxnz.23nk-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما