plusresetminus
پالایش نفت شازند پاسخ گوی شایعات بنزینی باشد
به گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، طبق شنیدها تولید بنزین  شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در هفته های پایان سال 1402 دچار وقفه شده است.
علت این توقف  ترکیدن  یکی از کنترل ولوهای واحد RFCC که به واحد ١۵ هم شناخته می‌شود، واحد مذکور از سرویس خارج شده و عملا تولید بنزین در این پالایشگاه با کاهش روبرو شده است. 
شنیده‌‌ها حکایت از این دارد که  این وضعیت حداقل تا اوایل تابستان ادامه‌دار خواهد بود. و این موضوع نیز سبب عدم توزیع بنزین یورو4 می باشد.
این مسئله سبب خسارت میلیارد تومانی به تولید بنزین این پالایشگاه و کشور شده، چرا که دولت مجبور است به جای آن بنزین با نرخ30 هزار تومان وارد نماید.
با توجه به اینکه سقف تولید بنزین پالایشگاه‌های کشور ۱۲۰ میلیون لیتر در روز است،در کشاکش خبرهای ضد و نقیض بنزینی، شایعه‌ای هم مبنی بر صادرات بنزین مطرح شد که البته دولتی‌ها آن را نه تایید و نه تکذیب کردند.
در خبرها آمده است که سهمیه تاکسی های اینترنتی هم حذف خواهد شد.
شرکت پالایش نفت امام خمینی تولید کننده بنزین یورو ۴ یکی از مهمترین پالایشگاههای نفت کشور است.
پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند (پالایشگاه اراک) یکی از شرکتهای فرعی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران می باشد که به عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه اندازی گردید. 
علی رغم تماس های مکرر خبرنگار این پایگاه خبری با واحد روابط عمومی این پالایشگاه حاضر به پاسخ گویی نشده اند.
این رسانه آمادگی انتشار جوابیه شرکت پالایش نفت امام خمینی ره شازند را دارد.
https://naftara.ir/vdccs0qs.2bq018laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما