رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سال قبل با توجه به عدم تولید این میزان بنزین ۲ میلیارد دلار بنزین وارد کنیم. این در حالی است که برای سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیارد دلار صادرات بنزین پیش بینی شده بود.
plusresetminus
واردات ۲ میلیارد دلار بنزین طی سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.
  حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به میانگین مصرف بنزین در چهارساله گذشته گفت: ما در طول 4 سال به طور متوسط 84 میلیون لیتر بنزین مصرف می کردیم که هم اکنون به 120 میلیون لیتر رسیده است. این موضوع باعث شده است که در سال قبل با توجه به عدم تولید این میزان بنزین 2 میلیارد دلار بنزین وارد کنیم. این در حالی است که برای سال 1401 حدود 9 میلیارد دلار صادرات بنزین پیشبینی شده بود.
وی ادامه داد: در سال 1403، بنزین همان 1500 تومان است و این در حالی است که در سال 98 با همین بنزین 1500 تومان به هر عضو کمیته امداد 100 هزار تومان پرداخت می شد اما امسال با همان بنزین 1500 تومانی به هر عضو کمیته امداد حدود 900 هزار تومان پرداخت می کنیم. در سال 98 حدود 20 هزار میلیارد تومان یارانه نان میدادیم و این در حالی است که امسال حدود 180 هزار میلیارد تومان یارانه نان (حدود 9 برابر) می دهیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdchiknz.23nkqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما