رئیس اداره ورزش جوانان بندرماهشهر ضمن انتقاد از تصمیم هلدینگ خلیج فارس برای خرید سهام باشگاه استقلال، از شرکت‌های پتروشیمی منطقه خواست به مسئولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه زیرساخت‌های ورزشی منطقه عمل کنند.
plusresetminus
انتقاد تند رئیس ورزش و جوانان بندر ماهشهر از هلدینگ خیلج فارس/مخالف خرید سهام باشگاه استقلال هستم/ چرا از ورزش ماهشهر حمایت نمی شود/پتروشیمی های منطقه به تعهد خود در مقابل ورزش عمل نکرده اند
«احمد ثابت»، رئیس اداره ورزش و جوانان بندرماهشهر در گفت و شنود با خبرنگار نفت آرا از تصمیم دست اندرکاران هلدینگ خلیج فارس برای خرید سهام باشگاه استقلال به شدت انتقاد کرد و گفت: وقتی شرکت‌های منطقه متعلق به ماهشهر و بندر امام هستند و بخش آلایندگی و مضرات و موارد دیگری که در کنار صنعت پتروشیمی مطرح است، اگر قرار است، توسعه و تحولی صورت بگیرد، چه از نظر زیرساخت و چه از نظر ورزش قهرمانی اولویت با ماهشهر و بندر امام است.
این مقام مسئول  افزود: در حال حاضر این منطقه دارای تیمی در لیگ دسته دو فوتبال است، پیشتر هم دارای تیم خلیج فارس در دسته یک بود. غیر از آن یک تیم وشو در لیگ برتر دارد، همچنین در رشته دومیدانی دارای قهرمانانی داریم، از صنعت پتروشیمی انتظار می‌رود، در درجه اول از این قهرمانان و تیم‌های بومی حمایت کنند و زیرساخت‌های مورد نیاز آنها را تأمین کنند و در درجه بعد به سراغ باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس بروند.
رئیس اداره ورزش و جوانان بندرماهشهر با بیان اینکه اگر قرار باشد، اولویتی وجود داشته باشد، اولویت این است که ابتدا شهرستان‌ ماهشهر و بندر امام در نظر گرفته شود، زیر ساخت‌های مورد نیاز این مناطق تأمین شود، بعد به سراغ تأمین تیم‌های بزرگ بروند، ادامه داد: درحال حاضر ما با کمبودهای زیرساختی بسیار مواجه هستیم، همچنین بسیاری از زیرساخت‌ها نیمه کاره به حال خود رها شده‌اند، از جمله استادیوم منطقه، در موضوع آبیاری چمن استادیوم ما با مشکل مواجه هستیم، موضوع خوابگاه‌ها، زیباسازی استادیوم وغیره، اینها همه پروژه‌هایی هستند که منتظر تأمین اعتبار هستند. این پروژه‌ها اگر تاکنون تأمین اعتبار شده بودند، مشکل استادیوم منطقه حل شده بود.
وی تاکید کرد: خواسته ما بر این است که ابتدا خود شهرستان رسیدگی شود و بعد به سراغ تیم‌های بزرگ برویم، این موضوعی است که ما در دیدار با فرماندار، نماینده منتخب و دست اندرکاران امر آنها را مطرح و تاکید کرده‌ایم که ابتدا حقی که مردم منطقه بر گردن ما دارند، ادا کنیم.
پیگیری مشکلات ورزش ماهشهر و بندر امام
ثابت خاطرنشان کرد: سخنانی که در اینجا به آن اشاره شد و مطرح کردم، مختص به حال حاضر نیست، ما همیشه پیگیر حل این مشکلات بوده‌ایم، اما مشکل بندر ماهشهر این است که به صورت شورای راهبردی اداره می‌شود، یعنی شرکت‌ها ابتدای هر سال در فرمانداری مصوباتی را در دو قالب جاری و پروژ‌ه‌ای دنبال می‌کنند و فرمانداری پروژه‌ها را دنبال می‌کند، متاسفانه سال گذشته و امسال بسیاری از شرکت‌ها به وظایف خود در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در این شهرستان عمل نکردند. به همین دلیل سال گذشته ما برای اعزام بسیاری از تیم‌های ورزشی‌ و تکمیل پروژه‌های ورزشی منطقه با چالش‌های جدی مواجه بودیم و امسال نیز مواجه خواهیم بود.
ادامه رایزنی‌ها با مسئولان ذیربط
رئیس اداره ورزش و جوانان بندرماهشهر با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی منطقه مکاتباتی با مسئولان ذیربط انجام می‌شود، افزود: با این حال حل مشکل چنین پروژه‌ها و موضوعاتی در حوزه اختیارات مسئولان ارشد منطقه است. آنها باید رایزنی‌های لازم در سطح بالا را انجام دهند تا حق ورزش این منطقه ادا شود. این موضوع تنها مقوله ورزش را در برنمی‌گیرد، بلکه مقولاتی چون آموزش و پرورش، بهداشت، محیط زیست و بسیاری موضوعات دیگر را نیز شامل می‌شود، ورزش تنها بخشی از این مقوله مسئولیت‌های اجتماعی است که شرکت‌های پتروشیمی منطقه موظف به ادای آن هستند، به همین دلیل ما در رایزنی‌های خود با فرماندار محترم و نماینده منطقه این موارد را متذکر شده‌ایم و امیدواریم بتوانند، به وعده‌هایی که در ایت زمینه داده شده است، عمل کنند.

مخالفت با خرید سهام باشگاه استقلال
ثابت تاکید کرد: «با توجه به تمام آنچه گفته شد، ما مخالفت خود را به مسئولان ذیربط با خرید سهام باشگاه استقلال اعلام کردیم، چون معتقدیم، اگر قرار است، هزینه‌ای صرف ورزش شود، باید به توسعه و آبادانی منطقه اختصاص یابد.»
انتظار از مدیران بومی منطقه
وی گفت: انتظاری که از شرکت‌های پتروشیمی منطقه داریم، با توجه به اینکه بسیاری از مدیران و مسئولان آنها بومی منطقه هستند و به منطقه آشنا و از محرومیت‌های آن به خوبی آگاه هستند، دو چیز است. اول: ساخت و تکمیل زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در رشته‌های پر طرفداری مانند فوتبال و والیبال، بسکتبال و ورزش‌های رزمی که واقعا با کمبود سالن‌های ورزشی مواجه هستیم، دوم: حمایت از قهرمانان و ورزش‌های حرفه‌ای است.
ثابت ادامه داد: هم اکنون تیمی مانند شهرداری که در صدر جدول لیگ دو قرار دارد، برای ادامه کار نیازمند حمایت است، چون با مشکلات مالی مواجه است، همچنین تیم‌های ووشو، دومیدانی، شطرنج وغیره همه اینها با بودجه بسیار پایین در مسابقات شرکت می‌کنند و مقام می‌آورند، همه اینها مشکلات مالی دارند، لذا انتظاری که از دوستان در شرکت‌های پتروشیمی منطقه داریم، این است که اگر امکانات و اعتباراتی دارند، ابتدا صرف منطقه کنند، یا اگر خود آنها امکاناتی دارند، اجازه دهند، عموم از آنها استفاده کنند. دوم آنکه برای تقویت زیر ساخت‌های شهر ورود کنند، هم اکنون روشنایی استادیوم منطقه نیازمند 30 میلیارد تومان است که تاکنون تامین اعتبار نشده است، در سیستم ابیاری چمن نیازمند 10 میلیارد بودجه هستیم، به همین ترتیب تکمیل خوابگاه نیازمند 7 میلیارد تومان اعتبار است، همه اینها نیازمند بودجه است، اگر روال تامین اعتبار از سوی پتروشیمی‌ها به همین ترتیب قطره چکانی باشد، پروژه‌های ورزشی منطقه بلاتکلیف می‌مانند.
انتظار بیشتری از پتروشیمی‌های منطقه می‌رود
رئیس اداره ورزش و جوانان بندرماهشهر در پایان بار دیگر تاکید کرد: انتظار همه مردم منطقه به ویژه ورزشکاران از شرکت‌های پتروشیمی منطقه بسیار بیشتر از اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است، انتظار می‌رود که هریک از شرکت‌ها گوشه‌ای از مشکلات ورزشی منطقه را گرفته و آن را حل کنند، همین استادیوم را یکی از شرکت‌های تقبل کند که بازسازی نماید، این خواسته زیادی نیست، در عین حال این شرکت‌ها توان چنین کاری را دارند.
 
https://naftara.ir/vdccieqs.2bq0x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما