پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا در خصوص واگذاری سهام باشگاه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس با تعدادی از افراد سرشناس مرتبط با صنعت پتروشیمی گفتگو کرده است.
plusresetminus
هیچ رابطه‌ای میان خرید سهام باشگاه استقلال و منافع ورزش خوزستان وجود ندارد/نیازی به ورود هلدینگ خیلج فارس  به عرصه پرحاشیه ورزش نبوده است/اثرات مخرب اجتماعی دارد/درخواست "جشنی" از منتخب حوزه انتخابیه بندر ماهشهر
 "محمد جشنی" رئیس کل سابق روابط عمومی صنایع ملی پتروشیمی در پاسخ به این سوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا :باتوجه به شناخت حضرتعالی از منطقه ماهشهر و استان خوزستان اگر قرار بر سهامداری پتروشیمی های ماهشهر باشد چرا از دو تیم فوتبال ماهشهری (شهرداری و خلیج فارس ) حمایت ها نشدنند؟ گفت: سلام و تشکر از حساسیت رسانه "نفت آرا"به امور عمومی جامعه در خصوص این پرسش باید عرض کنم نفس همکاری شرکت های بزرگ صنعتی از جمله یک ابرگروه اقتصادی مانند هلدینگ خلیج فارس با ورزش کشور اقدامی ارزشمند به حساب میاد اما خرید سهام یک باشگاه بزرگ در زمره اقدامات مرتبط با بنگاه‌داری شرکت‌ها تلقی میشه و حتماً سودآوری مد نظر هست. از حیث حقوقی نمی‌توان به این اقدام خرده گرفت اما متاسفانه شرایط جاری کشور به گونه‌ای است که با چنین رفتارهای به ظاهر اقتصادی، فضای بی‌اعتمادی در جامعه ایجاد و تقویت می‌شود. بایستی به موازات این اقدام، یک سلسله اقدامات اعتماد ساز برای جوانان علاقه مند به ورزش و عمدتا فاقد شغل در استان نفتخیز خوزستان و به ویژه شهرهای ماهشهر و بندر امام _هاب پتروشیمی کشور _ نیز در دستور کار مدیران هلدینگ خلیج فارس قرار گیرد.
رئیس آموزش و توسعه نیروی انسانی مناطق نفت خیز  در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه باشگاه استقلال در تهران هست و حتی کادر فنی آن و بازیکنان آن خوزستانی و ماهشهری نیستند خرید سهام این باشگاه چه توجیهی دارد ؟! پاسخ داد:مشکلات و مسائل ورزش خوزستان آنقدر برجسته است که ناگفته پیداست هیچ رابطه‌ای میان خرید سهام باشگاه استقلال و منافع ورزش خوزستان وجود ندارد.
 خوزستان یکی از قطب های استعداد ورزش در کشور است و با کمبود امکانات مواجه است ، این استان دارای قهرمانان ملی و بین المللی می باشد ،چرا هلدینگ خلیج فارس و شرکت های تابعه آن در منطقه ویژه اقتصادی ورزش این استان تقویت نمی کند؟! چنین اظهار کرد: ورزش شهرستان‌ها و به طور کلی ورزش خوزستان از شرکت‌های صنعتی، بایستی در یک مسیر درست و مبتنی بر اولویت‌ها مطرح شود. به نظر می رسد اولویت ورزش خوزستان امروز کشف استعدادهای ورزشی و پرورش آنهاست. لذا شایسته است ساز و کار حمایت در یک چارچوب هدفمند و پیش برنده تعریف شود. در این صورت امکان توسعه ورزش خوزستان دست یافتنی است. در همین راستا باید حدود مطالبات نیز شفاف تر شود. اینکه تا چه حدی یک گروه اقتصادی و صنعتی موظف به همیاری با آموزش، بهداشت، حمل و نقل و یا ورزش محیط پیرامون خود است، مسئله ای با اهمیت است. به بیان دیگر باید ساز و کار ایفای مسئولیت های اجتماعی هر نهاد صنعتی اقتصادی در خوزستان اصلاح شود تا مطالبه گری در حد و اندازه تعهدات واقعی شرکت ها شکل بگیرد.

شما یکی  از مدیران باسابقه صنعت نفت می باشید و شناخت کافی از اصول و قواعد بنگاه داری دارید، آیا ورود هلدینگ خلیج فارس به فوتبال به صلاح می دانید؟
 فکر می‌کنم برای یک گروه اقتصادی عظیم مانند هلدینگ خلیج فارس که دارای سرمایه ده‌ها میلیارد دلاری عمدتا در دو هاب بزرگ انرژی کشور است و حداقل به میزان ۱۰ میلیارد دلار طرح در دست اجرا دارد، خرید سهام یک باشگاه پرطرفدار اگرچه سبب رضایت بخشی از جامعه ورزش کشور می‌شود اما همانطور که قبلاً عرض شد اثرات اجتماعی مخرب زیادی هم دارد. عرصه های سرمایه‌گذاری به تناسب ماموریت و توان این شرکت بزرگ صنعتی آنقدر زیاد هست که نیازی به ورود این شرکت به عرصه پرحاشیه ورزش نبوده است.
جنابعالی در گذشته کاندید انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بندرماهشهر بوده اید و ظرفیت های این حوزه انتخابیه آگاه هستید ، پیشنهادتون به منتخب جدید ماهشهر چیه برای جلوگیری از این موضوع ؟
بایستی از توان و ظرفیت صنعت پتروشیمی برای توسعه زنجیره این صنعت استفاده کرد. چرا که یگانه مسیر تقویت تولید و توسعه اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، توسعه زنجیره ارزش این صنعت است که چالش هایی دارد. می‌توان با اصلاح قوانین موجود و نیز وادار کردن دولت به دادن لایحه مناسب و ترغیب عموم، زمینه به کارگیری سرمایه‌های خردشان را در این صنعت فراهم آورد. صنعت پتروشیمی عرصه‌ای است که در آن بیشتر از سایر بخش‌ها می‌توان شاهد جهش تولید با مشارکت مردم بود. لذا از نماینده منتخب مردم این مطالبه را داریم که با شناخت تنگناهای توسعه زنجیره ارزش پتروشیمی و از طریق مشورت با بزرگان این صنعت به طور خاص بستر تهیه لوایح از سوی دولت را فراهم آورند. روشن است در این صورت هم بستر اشتغال فراهم خواهد شد و هم زمینه کمک به ورزش استان و شهرستان های نفتی تسهیل خواهد شد.
 
https://naftara.ir/vdcjhmev.uqexyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما