نشت گاز ال.پی.جی. و وجود شعله روشن همزمان با نشت این گاز امشب در یک کارگاه موجب انفجار شدید و وقوع آتش‌سوزی در روستای آساوله سنندج شد.
plusresetminus
انفجار شدید گاز و وقوع آتش‌سوزی در سنندج
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، نشت و انفجار شدید گاز در یک کارگاه باعث وقوع آتش‌سوزی در آساوله سنندج شد.
نشت گاز ال.پی.جی. و وجود شعله روشن همزمان با نشت این گاز امشب در یک کارگاه موجب انفجار شدید و وقوع آتش‌سوزی در روستای آساوله سنندج شد.
 ساعاتی قبل، انفجار گاز مایع در یک کارگاه ضایعاتی واقع در شهرک آساوله حادثه آفرید. پاسی از یکشنبه‌شب نگذشته بود که صدای انفجاری مهیب در این منطقه باعث ایجاد رعب و وحشت مردم این منطقه شد،
همه سراسیمه خود را به محل صدای انفجار می‌رساندند. از دور دود و آتش به چشم می‌خورد، نزدیک‌تر که رفتیم شاهد سوختن مغازه‌ای که محل جمع‌آوری ضایعات بود در شراره‌های آتش بودیم.
جیغ و داد همه محله را فرا گرفته بود. میان گفت‌وگو‌هایی که میان حاضرین رد و بدل می‌شد متوجه شدم که این حادثه بر اثر انفجار گاز مایع رخ داده بود، همزمان با انفجار صاحب مغازه از مغازه به بیرون پرتاب شده و دچار سوختگی شده بود.
با آتش‌نشانی جهت اعلام حادثه تماسی گرفتم که با پاسخ؛ "نیرو‌ها اعزام شده‌اند."، مواجه شدم، گویا قبل از من کسی دیگر تماس گرفته بود.
مردم تا قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی برای خاموش‌کردن آتش وارد عمل شدند و همزمان با عملیات اطفاء حریق سعی در بیرون کشیدن ضایعات انباشه‌شده در مغازه بودند.
تعداد جمعیت بیشتر و بیشتر می‌شد، احتمال سرایت آتش به مغازه مجاور که محل شارژ کپسول پیک‌نیکی بود، میان مردم وحشتی فراوان ایجاد کرده بود.
در کم‌ترین زمان ممکن تیم آتش‌نشانی در محل حاضر شدند. آتش تا حدودی خاموش شده بود اما احتمال سرایت آتش‌های زیرین به مغازه پیک‌نیک‌پرکنی وجود داشت. چند دقیقه نگذشته بود که حادثه‌ای که انتظار آن می‌رفت، رخ داد،
آتش به مغازه مجاور سرایت کرد و حریقی بزرگتر به وجود آمد.
مردم حاضر در محل با دیدن این صحنه با سرعت متراکم شدند اما خوشبختانه نیروهای آتش‌نشانی حاضر در محل سریعاً وارد عمل شدند و از انفجار کپسول‌های گاز که می‌توانست فاجعه به‌بار بیاورد، جلوگیری کردند.
میان جمعیت هرکسی به فکر عزیزان خود بود که از محل حادثه فاصله بگیرد و از دور نظاره‌گر ماجرا باشد، خانواده صاحب‌مغازه‌ هم با سر دادن شیون و گریه سعی می‌کردند به مغازه نزدیک شوند که توسط مردم کنترل می‌شدند.
پس اطفای حریق فرد آسیب‌ دیده توسط نیروهای اورژانس جهت درمان به بیمارستان منتقل شد.
طی گفت‌وگویی که با آزاد طهماسبی، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر سنندج در محل داشتم به بیان جزئیات حادثه پرداخت و اعلام کرد: در پی اعلام حادثه‌ای با عنوان حریق در کارگاه ضایعاتی واقع در شهرک آساوله در کمترین زمان ممکن نیروهای آتش‌نشانی جهت اطفاء حریق به محل حادثه اعزام شدند. 
وی افزود: انفجار گاز LPG یا گاز مایع عامل حریق این مغازه بود که بر اثر این انفجار صاحب مغازه به شدت دچار سوختگی شده بود و خسارت‌های مالی فراوانی به دو باب مغازه و چندین منزل مسکونی وارد شد.
رئیس آتش‌نشانی سنندج گفت که پس از اعزام نیرو‌ها به محل حادثه، وضعیت بحرانی‌‌تر  گزارش شد چرا که در مجاورت مغازه حادثه دیده، مغازه‌ای که‌ ‌محل شارژ گازهای پکنیک بود که حریق به آنجا نیز سرایت کرده بود. با ورود سریع نیروهای آتش‌نشانی از بروز حادثه‌ای پرخطر جلوگیری شد.
به گفته طهماسبی نیروهای اعزامی آتش‌نشانی از زمان اولین تماس دریافتی و گزارش حادثه، در مدت زمان 7 دقیقه در محل حادثه حاضر و در فاصله زمانی 7 تا 8 دقیقه‌ای آتش را مهار کردند. محل حادثه نیز پس از کنترل حریق کاملا ایمن‌سازی شد.
آزاد طهماسبی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری سنندج درباره جزئیات این آتش‌سوزی اظهار داشت: پس از وقوع آتش‌سوزی و تماس با سامانه 123 اکیپ 5 نفره از نیروهای ایستگاه دو آتش‌نشانی و ایستگاه یک اکیپ برای پشتیبانی به محل اعزام شدند. 
وی با اشاره به نشت گاز ال‌پی‌جی در این کارگاه افزود: متاسفانه در این حادثه یک نفر مصدوم و دو مغازه نیز دچار خسارت جدی شدند.
طهماسبی افزود: انفجار ناشی از این حادثه به دو باب منزل مسکونی در روبروی این کارگاه خسارت جزئی وارد کرده است‌.
وی اضافه کرد: صدای دو انفجار شدید ناشی از این حادثه آتش‌سوزی تمام مردم این روستا را در لحظات اولیه به محل کشاند. نیروهای آتش‌نشانی با حضور به موقع آتش را در کوتاه‌ترین زمان مهار کردند. متاسفانه حریق به یک مغازه گاز پرکنی سرایت کرده بود که آتش این مغازه نیز مهار شد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج اذعان کرد: تنها مصدوم این حادثه فردی بود که در لحظه نخست و در کارگاه دچار مصدومیت شده که توسط آمبولانس 115 به مرکز درمانی منتقل شد.
طهماسبی بیان کرد: انفجار اولیه همچنین به کرکره‌ها و شیشه مغازه‌های اطراف آسیب وارد کرده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcdf90f.yt0ox6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما