مقام معظم رهبري با اين نارضايتي نسبت به واگذاري پروژه هاي نفتي به بنگاه هايي همچون ستاد اجرايي و نهادهاي مشابه، تاكيد ويژه بر سپردن پروژه هاي صنعت نفت به بخش خصوصي واقعي دارد.
plusresetminus
پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی همچنان در انحصار پيمانكاران دولتی و خصولتی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، امسال را رهبري سال«جهش توليد با مشاركت مردم» نامگذاري نموده اند و بر كسي پوشيده نيست كه مشاركت مردم همان به كارگيري حداكثري از توان بخش خصوصي چه در حوزه صنعت و چه در بخش سرمايه گذاري است. 
از سوي ديگر خاطرنشان مي شود كه  مقام معظم رهبري از سپردن بيش از حد پروژه هاي نفتي به بخش خصولتي چندان رضايتي نداشته و در بازديد از نمايشگاه توانمندي هاي توليدداخل در واکنش به گزارش جواد اوجی و خجسته‌مهر درباره جایگزیني شرکت توتال گفت: به بخش خصوصي بدهيد، ستاد اجرايي فرمان امام كه بخش خصوصي نيست.
اما از بيانات رهبري اين طور برداشت مي شود كه بين شركت حاكميتي غيردولتي و شركت بخش خصوصي تفاوت زيادي وجود داشته و بخش خصوصي واقعي توانمندي حضور داشتن در پروژه هاي بزرگ صنعتي را داراست. اعتراض ايشان به وزير نفت در خصوص به كارگيري بخش خصولتي مويد اين موضوع است كه رهبري اهتمام جدي در واگذاري پروژه هاي كشور به دست بخش خصوصي واقعي داشته و خط بطلاني است بر اينكه نظام حكمراني تمايل دارد در امور اقتصادي و صنعتي بخش خصوصي را كنار بزند. در نهايت اينكه مقام معظم رهبري با اين نارضايتي نسبت به واگذاري پروژه هاي نفتي به بنگاه هايي همچون ستاد اجرايي و نهادهاي مشابه، تاكيد ويژه بر سپردن پروژه هاي صنعت نفت به بخش خصوصي واقعي دارد.
با اين تاكيد ويژه ايشان بر بهره مندي حداكثري از بخش خصوصي واقعي در صنعت نفت، نگاهي اجمالي به وضعيت پروژه هاي شركت هاي پيمانكاري اعم از خصولتي و خصوصي در حوزه صنعت نفت داريم.



منبع: نفت ما
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca00n6.49nyu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما