اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه سپتامبر به ۱.۹۶۴ میلیون بشکه در روز و تولید نفت این سازمان به ۲۴.۱۰۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.
plusresetminus
افزایش ۲۲ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ برابر با شهریور ماه ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۹۶۴ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن ۲۲ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، ایران در ماه آگوست برابر با مرداد ۹۹ روزانه یک میلیون و ۹۴۲ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی جولای ۲۰۲۰ (تیر ۹۹) یک میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در روز بوده است.

متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۹ به روزانه ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار بشکه رسیده است.
ایران در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ روزانه یک میلیون و ۹۴۵ هزار، در سه ماهه دوم، روزانه یک میلیون و ۹۵۸ هزار  و در سه ماهه نخست، روزانه ۲ میلیون و ۵۹ هزار بشکه نفت تولید کرده است.
میزان تولید نفت ایران در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی روزانه ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار بشکه نفت بوده است.
بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۹۹) ۲۴ میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه در روز عنوان شده است که کاهش روزانه ۴۷ هزار بشکه‌‌ای نسبت به ماه آگوست را نشان می‌دهد. اوپک در ماه آگوست روزانه ۲۴ میلیون و ۱۵۳ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.
عربستان نیز در ماه سپتامبر روزانه ۳۵ هزار بشکه نفت بیشتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۸ میلیون و ۹۵۷ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه آگوست ۸ میلیون و ۹۲۲ هزار بشکه در روز بود.
کشورهای کنگو، الجزایر، گینه استوایی، گابن، نیجریه، امارات کاهش تولید و باقی کشورها افزایش تولید داشتند. بیشترین کاهش برای امارات با ۲۳۹ هزار بشکه در روز و بیشترین افزایش مربوط به لیبی با ۵۳ هزار بشکه در روز بوده است.
ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.
https://naftara.ir/vdcbu5b8prhbs.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما