رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، یک محموله 2.1 میلیون بشکه‌ای میعانات گازی ایران تحت قرارداد بزرگ سوآپ ایران و ونزوئلا دیروز در آب‌های ونزوئلا تخلیه شد.
plusresetminus
نخستین محموله گازی ایران در ونزوئلا تخلیه شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، رویترز به نقل از منابع آگاه و گزارش‌ رهیابی نفتکش‌ها نوشت، یک محموله 2.1 میلیون بشکه‌ای میعانات گازی عرضه از سوی شرکت ملی نفت ایران به شرکت PDVSA ونزوئلا که نخستین محموله سوآپ میان این دو شرکت است، این هفته تخلیه خود را آغاز کرد.
شرکت ملی نفت ایران و شرکت PDVSA ونزوئلا، در بحبوحه تحریم‌های آمریکا علیه دو کشور، بر سر یک قرارداد میان مدت برای تبادل نفت سنگین ونزوئلا و میعانات گازی ایران توافق کرده‌اند.
به گفته رویترز این محموله میعانات گازی ایران اوایل هفته با پرچم ایران بر فراز نفتکش غول پیکر Dino I که در مالکیت شرکت ملی نفت ایران است، به ونزوئلا رسید.
به گفته منابع آگاه، دومین محموله 2.1 میلیون بشکه‌ای میعانات گازی ایران براساس همین قرارداد سوآپ، احتمالا در هفته‌های آتی به آب‌های ونزوئلا می‌رسد.
پایگاه تنکِر تِرَکِرز مدعی است که نفتکش ایرانی دورنا که موقعیتش در آب‌های ایران نشان داده می‌شود، هم اکنون در راه ونزوئلاست.
وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته به رویترز گفته بود: درباره گزارش‌های مربوط به مبادلات ایران با ونزوئلا که شامل نفت و محصولات نفتی است، نگران است.
یک سخنگوی این وزارتخانه جمعه به رویترز گفته بود: ما به اعمال قوانین تحریم‌های مرتبط با ایران و ونزوئلا ادامه خواهیم داد.
به گفته منابع آگاه، قرارداد رسمی سوآپ هفته گذشته هنگامی آغاز شد که محموله 1.9 میلیون بشکه نفت خام سنگین ونزوئلا با نفتکش ایرانی Felicity از آب‌های ونزوئلا حرکت کرد.
دو روز پیش رویترز از یک قرارداد بزرگ نفتی میان ایران و ونزوئلا علی رغم تحریم‌های آمریکا خبر داده و نوشته بود، نخستین محموله قرار است این هفته ارسال شود.
گفته می‌شود، ونزوئلا در نظر دارد، از میعانات گازی ایران برای بهبود کیفیت نفت خام خود استفاده کند که شبیه قیر است.
به گفته این منابع، این توافق سوآپ قرار است، در فاز نخست 6 ماهه باشد، اما قابل تمدید است.
پیش‌تر، ایران غذا، دارو و بنزین و تجهیزات تعمیر پالایشگاه‌های فرسوده PDVSA را به ونزوئلا ارسال کرده بود و در عین حال، کاراکاس پول این صادرات را به صورت سوخت هواپیما، نفت خام سنگین و سایر کالاهایی پرداخت کرده که تولید می‌کند.
به نوشته رویترز، براساس آمارهای ریفینیتیو ایکون، یک کشتی باری ایرانی به نام گلسان اواخر آگوست در بندر لا گوایرای ونزوئلا بار خود را تخلیه کرده و با یک محموله نامعلوم درحال حرکت به سمت ایران است.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcj.vevfuqemysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما