مجری شبکه ملی برق انگلیس در گزارشی از افزایش 500 درصدی گازبها از ابتدای سال 2021 خبرداد و گفت با توجه به شکاف روزانه 100 میلیون مترمکعبی بین عرضه و تقاضا زمستان با افزایش تقاضا و محدودیت عرضه برق روبه‌رو می‌شویم.
plusresetminus
قیمت گاز در انگلیس 500 درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، اپراتور شبکه ملی برق انگلیس (NG.L) درباره چشم‌انداز گاز زمستانی خود مدعی شد که انگلیس ظرفیت کافی را برای پاسخگویی به تقاضای زمستان امسال دارد، این در حالی است که اپراتور سیستم برق این کشور درباره محدودیت منابع برق هشدار داد.
این گزارش چشم‌انداز گاز پس از آن منتشر شد که قیمت گاز انگلیس برای نخستین بار در هفته جاری از سه پوند (چهار دلار) به ازای هر ترم (واحد گرمایشی گاز که معادل 100 هزار بی‌تی‌یو است) فراتر رفت و از ابتدای سال‌جاری حدود 500 درصد افزایش یافت.
قیمت بالای گاز قیمت برق را نیز افزایش داده، زیرا حدود 40 درصد از تولید برق انگلیس وابسته به گاز است.
بر اساس گزارش چشم‌انداز گاز زمستانی شبکه ملی برق، مجموع  تقاضای گاز انگلیس 49 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است. این مقدار کمی کمتر از پنج زمستان گذشته است که بین 50 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب تا 53 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب متغیر بود، در این چشم‌انداز حداکثر تقاضا 50 میلیارد و 50 میلیون مترمکعب پیش‌بینی شده است.
این در حالی است که اپراتور سیستم برق شبکه ملی که از نظر قانونی بخش جداگانه‌ای در شبکه ملی برق است، در گزارشی دیگر اعلام کرد: انگلیس در زمستان امسال با افزایش تقاضا و محدودیت ظرفیت روبه‌رو می‌شود.
تفاوت بین اوج عرضه و تقاضای گاز به 104 میلیون مترمکعب در روز رسیده، این رقم در زمستان گذشته روزانه 79 میلیون مترمکعب بود.
انگلیس و شمال غرب اروپا در حال رقابت با آسیا برای خرید محموله‌های گاز طبیعی مایع شده (LNG) از دیگر نقاط جهان هستند.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcj.oevfuqemtsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما