شرکت پتروشیمی فارابی در شش ماهه نخست سال 1400 با ثبت 153 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در تمام شاخص‌های عملکردی رشد را ثبت کرد.
plusresetminus
رشد 150 درصدی پتروشیمی فارابی در شاخص‌های عملکردی در 6 ماهه نخست امسال
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محمود فخرایی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی فارابی اعلام کرد: درآمد حاصل از فروش محصولات این شرکت در شش ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 153 درصد افزایش داشته است.
فخرایی افزود: فروش شرکت در شش ماهه نخست امسال معادل 3177 میلیارد ریال بوده که نشان از رشد مناسب آن نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
وی ابراز امیدواری کرد، میزان فروش پتروشیمی فارابی تا پایان سال با ثبت یک رکورد جدید به بیش از 7 هزار میلیارد ریال برسد.
فخرایی با اشاره به میزان تولید شش ماهه اول سال گذشته به میزان 11.221 تن که در نوع خود پس از سال‌ها توقف و رکود بی‌نظیر بود،‌ تصریح کرد: میزان تولید این شرکت تا پایان شهریورماه 1400 برابر با 15.638 تن می‌باشد که حاکی از رشد 40 درصدی در میزان تولید آن است.
 مدیرعامل پتروشیمی فارابی با اشاره به سایر درآمدهای شرکت، گفت: یکی از فعالیت‌های جانبی پتروشیمی فارابی مخزن‌داری است که در سال 1399 پس از چند سال عدم بهره‌برداری، مجدد احیا شد و گزارش امور مالی شرکت حکایت از  افزایش 164 درصدی این درآمد نسبت به سال پیش دارد.
وی با اشاره به عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا گفت: امسال برای اولین بار پتروشیمی فارابی موفق شد، در راستای عمل به شعار شفافیت در عملکرد، اقدام به فروش محصولات خود در بورس کالا کند و برهمین اساس عرضه انیدرید فتالیک و دی اکتیل فتالات را در بورس آغاز نماید که با استقبال خوب خریداران مواجه شد.
فخرایی در پایان تأکید کرد: مجموعه پتروشیمی فارابی با اتکا به لطف الهی و کوشش مستمر پرسنل تمام تلاش خود را برای حفظ و تداوم تولید و تثبیت فروش متمرکز خواهد کرد و با توجه به روند رو به رشدی که شاهد آن هستیم، نوید روزهای خوبی را برای کلیه سهامداران و ذینفعان شرکت می‌دهیم.
پتروشیمی فارابی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) می‌باشد که دو غول پتروشیمی یعنی "فن آوران" و "امیر کبیر" مالک قریب به 80 درصد سهام آن هستند.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdch.vnzt23nq6ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما