مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه و کنگان خواستار تخصیص زمین هستیم.
plusresetminus
زمین برای توسعه صتعت پتروشیمی در عسلویه و کنگان نیست
به گزارش اختصاصی خبرنگار پايگاه خبری تحليلی نفت آرا، بهزاد محمدی درباره تخصیص زمین برای توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه و کنگان خاطرنشان کرد: امکانات بسیار مناسب و متنوعی مانند دسترسی به آب، اسکله‌های صادراتی و خوراک‌های متنوع به‌ویژه خوراک‌های پایه صنعت پتروشیمی در اختیار داریم، اما زمین کافی برای توسعه نداریم و این موضوع به یک مشکل تبدیل شده است. 
این مقام مسئول افزود: از منطقه کنگان، پارس 2، منطقه شیرینو و کل مناطقی که امکان احداث واحد‌های پتروشیمی وجود دارد، بازدید کرده‌ایم تا بتوانیم زمین‌های موجود را به طرح‌های مهم و راهبردی اختصاص دهیم.
وی با پیش‌بینی اینکه، امسال در آمد پتروشیمی‌ها به بیش از 21 و نیم میلیارد دلار برسد، افزود: 14 میلیارد دلار این درآمدها از راه صادرات و بقیه از فروش محصولات به بازار داخلی و تامین نیاز صنایع تکمیلی حاصل خواهد شد.
محمدی تصریح کرد: 3 طرح پتروشیمی تا ماه‌های پایانی امسال در کشور افتتاح می‌شود که بیشتر در منطقه ماهشهر قرار دارند.
در این ارتباط، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تخصیص بودجه یک هزار میلیارد تومانی پتروشیمی برای مسئولیت اجتماعی خبرداد و گفت: هر سال بودجه‌ای از سوی صنعت پتروشیمی برای مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص می‌یابد.
وی افزود: امسال با توجه به تأکید وزیر نفت، این بودجه به بیش یک هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و سهم منطقه عسلویه حدود 35 درصد است که این بودجه از سوی شرکت‌های پتروشیمی تأمین می‌شود و با نظر شورای راهبردی در مناطق تخصیص می‌یابد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.an6k49nau5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما