با اینکه اعلام شد،‌ گازپروم روسیه اقدام به ذخیره‌سازی مخازن خود در اروپا کرده،‌ با این حال روند صعودی قیمت گاز در اروپا این هفته نیز ادامه یافت.
plusresetminus
ادامه روند صعودی قیمت گاز اروپا علی‌رغم اعلام ذخیره‌سازی مخازن گازپروم
به گزارش اختصاصی خبرنگار پايگاه خبری تحليلی نفت آرا، علی‌رغم اینکه شرکت نفت و گاز روسی "گازپروم" ذخیره‌سازی برخی از مخازن خود در اروپا را آغاز کرده، اما قیمت گاز در اروپا روز دوشنبه برابر با هشتم نوامبر جاری افزایش یافت.
نشریه "فایننشال تایمز" به نقل از فعالان حوزه انرژی و گاز در اروپا نوشت که  شواهد چندانی وجود ندارد که نشان دهد روسیه در صدد تدارک برای بالا بردن حجم گاز صادراتی خود به قاره سبز باشد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه ماه گذشته به غول گازی این کشور دستور داده بود تا حداکثر تا 8 نوامبر جاری ذخایر مخازن خود در آلمان و اتریش را شروع کند.
اظهارت پوتین موجب شده بود، اروپایی‌ها به افزایش صادرات گازی روس‌ها به  قاره سبز اندکی امیدوار باشند.
اگرچه شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد، گازپروم از اواخر هفته گذشته تزریق گاز به بزرگترین مخازن ذخیره‌سازی خود در اروپا را آغاز کرده، اما صاحبنظران بر این باورند، چون تزریق ظرفیت مازادی در خط لوله‌های انتقال از سوی روس‌ها اعلام یا رزرو نشده، لذا نباید به افزایش صادرات امیدوار بود
به گفته این ناظران، ذخیره‌سازی و تکمیل ظرفیت مخازن روسیه در اروپا روند عادی و طبیعی ذخیره‌سازی است که طی سال‌های گذشته توسط گازپروم انجام می‌شده و رخداد جدیدی نیست.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.hevfuqeoysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما