در دیدار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وابسته اقتصادی جمهوری ارمنستان در ایران بر توسعه مناسبات اقتصادی، گسترش صادرات و عملیاتی شدن توافقات دو کشور تاکید شد.
plusresetminus
اعلام آمادگی ایران برای همکاری با ارمنستان در حوزه پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، در این دیدار، علی رستمی با اشاره به اینکه شستا با دارا بودن 9 هلدینگ در حوزه‌های مختلف حمل‌و‌نقل، دارو، سیمان، ساخت‌وساز، پیمانکاری، معدن و پتروشیمی، گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در کشور ارمنستان است، افزود: با توجه به روابط بسیار خوبی بین دو کشور ایران و ارمنستان و گفت‌و‌گوهای صورت گرفته بین مقامات دو کشور امید داریم،‌ در حوزه‌های مورد توافق اقدامات عملی صورت گیرد.
مدیرعامل شستا از مقامات کشور ارمنستان خواست، فهرستی از محصولات مورد نیاز کشورشان را ارائه کنند تا با مشخص شدن طرف‌های تجاری و شرکت‌ها با یک برنامه زمان‌بندی مشخص قبل از پایان سال، نتایج مطلوب و اقدامات عملی حاصل شود.
وی با اشاره به اینکه ارمنستان یکی از بزرگترین تولید کننده‌های کنستانتره مس جهان است، افزود: آمادگی داریم، در تولید مس کاتد اعم از ذوب و پالایش با کشور ارمنستان سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهد.
رستمی با اشاره به اینکه در حوزه پتروشیمی نیز زمینه همکاری مشترک بین دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا تمام محصولات پتروشیمی با بهترین کیفیت تولید شده به کشور ارمنستان صادر شود و در زمینه محصولات پایین دستی پتروشیمی نیز با این کشور همکاری متقابل داشته باشیم.
رستمی ابراز امیدواری کرد، این نشست، فصل جدیدی بین همکاری‌های دو کشور ایجاد کند به گونه‌ای که این مذاکرات از حد دولتی به سطح بنگاهی، شرکتی و تجاری بین دو کشور گسترش یابد.
وابسته  اقتصادی سفارت  جمهوری ارمنستان  در ایران نیز گفت: نقطه نظر و مشترکات زیادی بین دو کشور ارمنستان و ایران در حوزه‌های مختلف وجود دارد.
واردان گوستانیان با اشاره به اینکه قبل از وی  سمت وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران وجود نداشت، گفت: هدف از انتصاب وی این است که بتوان بدون هیچ واسطه‌ای روابط اقتصادی بین نهادهای ذیربط در ارمنستان برقرار شود.
وی با اشاره به اینکه حوزه معادن و تولید مس نیز از دیگر زمینه‌های همکاری بین دو کشور به شمار می‌رود، افزود: دولت ارمنستان، آمادگی دارد تا در این زمینه به صورت مشترک با مقام‌های ایرانی سرمایه گذاری های لازم را انجام دهد.
وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران با اشاره به اینکه ارمنستان حجم بالایی از سوخت را از ایران وارد می‌کند، تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا پالایشگاه‌ها به صورت سرمایه‌گذاری مشترک در خاک ارمنستان احداث شود.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcb.gb8urhb9giupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما