رئیس‌جمهوری گفت: بخش محوری در دیدار با رئیس‌جمهوری ترکمنستان توسعه روابط اقتصادی و رفع مشکل ترانزیت و گاز بود که این موضوع حل‌وفصل شد.
plusresetminus
رئیس‌جمهوری: مشکل ترانزیت و گاز با ترکمنستان حل و فصل شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سیدابراهیم رئیسی، پس از بازگشت از سفر به ترکمنستان به‌منظور شرکت در نشست سران اکو گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از مؤسسان سازمان اکو پیام‌های مختلفی داشت و در این نشست همه اعضای این سازمان منطقه‌ای بر افزایش روابط اقتصادی کشورهای عضو تأکید داشتند.
وی افزود: دستاوردها و موفقیت‌هایی که سازمان همکاری اقتصادی تاکنون داشته، کافی نیست و باید گام‌های بلندتری در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی برداشته شود.
رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت‌کننده در نشست اکو تصریح کرد: مهم‌ترین محور گفت‌وگو با رؤسای‌جمهوری، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود.
رئیسی با اشاره به دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری ترکمنستان اعلان کرد: بخش محوری در این دیدار توسعه روابط اقتصادی و رفع مشکل ترانزیت و گاز بود که این موضوع حل‌وفصل و قرار شد مسئله ترانزیت به‌گونه‌ای باشد که ارتباط با کشورهای مختلف تسهیل شود.
وی گفت: موضوع گاز هم که دچار وقفه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام به امضای قرارداد منتهی شد و امیدواریم پس از این هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.
رئیس‌جمهوری تأکید کرد: سیاست همسایگی دولت پاسخ داده است و باید همچنان بر تداوم توسعه روابط با کشورهای همسایه پافشاری و زمینه فعالیت تجار و فعالان اقتصادی را با این کشورها از نظر سیاسی تسهیل کنیم.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcg.y9xrak9ztpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما