مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در هشت ماه امسال یک میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات به ارزش 798 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه صادر شده است.
plusresetminus
1.6 میلیون تن محصول از گمرک پارس جنوبی به آسیا و اروپا صادر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، امیر عباس حمیدی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در هشت ماه امسال یک میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات به ارزش 798 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه صادر شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه پارس جنوبی در تولید و صادرات نقش مهمی دارد تصریح کرد: کالاهای صادراتی در هشت ماه امسال از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش یافته، ولی در زمینه ارزشی 26 درصد افزایش داشته است.
وی مجموع محموله‌های صادراتی در هشت ماه امسال را یک میلیون و 639 هزار تن دانست و بیان کرد: در هشت ماه امسال صادرات از گمرک پارس جنوبی بدون احتساب میعانات گازی 1.5 میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش دارد.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، آمونیاک، گوگرد، استایرن و دیگر محصولات را از جمله محموله‌های صادراتی دانست و خاطر نشان کرد: این محصولات به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
وی از صادرات 58 هزار تن میعانات گازی تولیدی پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: این محموله به ارزش 30 میلیون 238 هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.
حمیدی، با اشاره به واردات پنج هزار تن کالا از گمرک پارس جنوبی افزود: این کالاها به ارزش 55 میلیون دلار نسبت به مدت مشابه هشت ماه سال قبل 41 درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcf.td0iw6dyvgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما