درخشش دانش‌بنیان‌ها مقابل شرکت‌های اروپایی و آمریکایی

ابزار نمودارگیری از چاه‌ نفت توسط محققان ایرانی تولید شد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید ابزارهای نمودارگیری از چاه‌های نفت و گاز در کشور شدند.
plusresetminus
ابزار نمودارگیری از چاه‌ نفت توسط محققان ایرانی تولید شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سیامک شقاقی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنایع نسیم همراه در فصل سوم برنامه رادیویی «جوان‌آپ» رادیو جوان در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت ما در سال 76 تاسیس و تا سال 87 به فعالیت‌های مخابراتی و پژوهشی پرداخت اما از سال 88 تاکنون به صورت تخصصی بر حوزه طراحی و ساخت محصولات اندازه‌گیری و نمودارگیری از چاه‌های نفت و گاز متمرکز شده است.
وی افزود: با توجه به روحیه پژوهشی و تحقیقاتی شرکت، به سرعت توانستیم محصول خود را ارائه دهیم به طوری که بعد از ورود به صنعت نفت، از سال 92 جزو اولین شرکت‌هایی بودیم که موفق به دریافت مجوز دانش بنیانی از معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری شدیم.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنایع نسیم همراه ادامه داد: شرکتی را در کشور نداریم که در حوزه کاری ما فعالیت کند؛ بیشتر شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در این زمینه فعالیت می‌کنند و رقیب ما محسوب می‌شوند.
شقاقی در مورد ابزارهای نمودارگیری  از چاه‌های نفت و گاز نیز گفت: شرکت ما برای تولید از یک چاه نفت، با ارسال ابزارهای نمودارگیری به درون چاه تا عمق 6 کیلومتری، عمل مانیتورینگ را انجام می‌دهد و مهندسان نفت نیز با مشاهده این نمودارها و اطلاعات، متوجه اقدامات تکمیلی در درون چاه می‌شوند.
وی محصولات مرتبط با حفاری، محصولات بعد از لوله‌گذاری و سیستم‌های سطحی قابل استفاده برای مانیتورینگ درون چاه‌ها و ابزارهای درون چاهی را از ابزارهای نمودارگیری  از چاه‌های نفت و گاز اعلام کرد و گفت: این ابزار در گذشته به کشور وارد می‌شد. همچنین جزو ابزار‌های خاص و حساس صنعت نفت بوده که در موارد خاص اما ضروری کاربرد دارد که با توجه به تحریم‌ها، نیاز به تولید این ابزار از طرف کارفرما احساس شده و با توجه به سوابق فعالیت این مجموعه، ساخت این ابزار در دستور کار شرکت ما قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنایع نسیم همراه در مورد صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: تاکنون صادراتی نداشتیم چراکه برای صادرات محصولات، نیاز به اخذ یکسری استانداردهای بین‌المللی داریم، اما با حمایت‌های صورت گرفته از این شرکت، پتانسیل تامین ابزارهای مورد نیاز کشور در داخل و همچنین در آینده‌ای نه‌چندان دور پتانسیل صادرات این ابزارها را داریم.
شقاقی در پایان به تسهیلات و خدمات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اشاره کرد و افزود: خدمات دریافتی ما از صندوق نوآوری شامل تسهیلات لیزینگ و تسهیلات تجاری‌سازی جهت انعقاد قرارداد با شرکت‌های نفتی در کشور بوده است.
گفتنی است برنامه «جوان‌آپ» کاری مشترک از صندوق نوآوری و شکوفایی و رادیو جوان است که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه با هدف بررسی ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها روی آنتن می‌رود.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdca.anuk49n6a5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما