پالایشگاه تبدیل گاز طبیعی Uzbekistan GTL در ناحیه «گذار» استان «قشقه دریا» جنوب ازبکستان با حضور رئیس جمهور این کشور راه‌اندازی شد.
plusresetminus
افتتاح پالایشگاه تبدیل گاز طبیعی در ازبکستان با حضور میرضیایف
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پالایشگاه تبدیل گاز طبیعی Uzbekistan GTL در ناحیه «گذار» استان «قشقه دریا» جنوب ازبکستان با حضور «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور افتتاح شد.
این پالایشگاه به ارزش 3 میلیارد و 420 هزار دلار در زمین 135 هکتار احداث شده و در ساخت آن بیش از 13 هزار مهندس و کارگر مشارکت کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، چنین مجتمع‌های بزرگ فقط در 4 کشور جهان از جمله در قطر، نیجریه، آفریقایی جنوبی و مالزی احداث شده است.
در این پالایشگاه بیش از 10 هزار دستگاه تولیدِ 130 کارخانه بزرگ در 24 کشور جهان از جمله ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، آمریکا، آلمان، ایتالیا، انگلستان، روسیه و چین نصب شده است.
این پالایشگاه سالانه 3 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب گاز طبیعی تبدیل و 307 هزار تن سوخت هواپیما، 724 هزار تن گازوئیل، 437 هزار تن نفت، 53 هزار تن گاز مایع تولید می‌کند.
 این پالایشگاه بزرگ نیازمند مقدار زیادی انرژی است که در این زمینه خودکفا است و سالانه از بخار 650 میلیون کیلووات ساعت برق انرژی تولید می‌کند. در نتیجه این پالایشگاه نیاز خود و همچنین مجتمع گاز و شیمیایی «شورتان» و یک کارخانه جدید را تامین می‌کند.
رئیس جمهور ازبکستان در مراسم افتتاح این پالایشگاه گفت: این پالایشگاه در کشور ما و به طور کلی در منطقه در زمینه صنایع نفت و گاز و شیمیایی بزرگ‌ترین پالایشگاه است.
میرضیایف افزود: شایان ذکر است که ما سالانه به ارزش 300 میلیون دلار گاز را تبدیل و یک فرآورده را به مبلغ 3 برابر بیشتر تولید می‌کنیم.
وی همچنین بر ساخت یک مجتمع جدید مبنی بر افزایش 3 برابری ظرفیت‌های مجتمع گاز و شیمیایی «شورتان» نیز تاکید کرد.
به گفته «میرضیایف»، در این کارخانه 430 هزار تن نفت که در پالایشگاه تبدیل گاز طبیعی یادشده تولید می‌شود، سالانه 380 هزار تن پلی اتیلن و پلی پروپیلن تولید و حدود هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. در نتیجه این اقدام با تولید محصولات، 550 میلیون دلار ارزش افزوده خواهد داشت.
وی همچنین اظهار داشت: ارزش این طرح معادل یک میلیارد و 800 ملیون دلار است که بدین ترتیب این دو کارخانه در مجتمع «شورتان» نخستین مرکز بزرگ گاز و شیمیایی ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci.rarct1apubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما