مدیران نفت و گاز به خبرگزاری «پولیتیکو» گفته اند که رئیس جمهور آمریکا تجارت آنها را واقعاً نمی فهمد و کاخ سفید سیستمی را راه اندازی کرده است که تنها تعداد معدودی از مدیران انرژی مورد علاقه آنها به افرادی دسترسی دارند که می توانند سیاست گذاری کنند.
plusresetminus
عملکرد نامناسب صنعت نفت آمریکا در دوران ترامپ / بایدن صنعت نفت آمریکا را از بین می برد یا ترامپ؟
به گزارش اختصاصی نفت آرا، فرصت های صنعت نفت در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ کمرنگ شده است زیرا ده ها شرکت نفتی در معرض ورشکستگی قرار گرفتند و نرخ پایین نفت به بخشی خسارت وارد می کند که در صورت عدم انتخاب مجدد وی از بین می رود.
اگرچه برخی از معضلات صنعت در سال گذشته مربوط به مازاد نفت شرکت ها بود، اما متخصصان تجاری معتقد هستند که این چالش ها با جنگ های تجاری و مدیریت غلط بیماری همه گیر ویروس کرونا بحرانی تر شده است. تاکنون حداقل 40 شرکت نفتی آمریکا در سال 2020 تا مرز ورشکستگی پیش رفتند و به دنبال جذب حمایت بودند. به علاوه، ده ها شرکت دیگر هزینه های خود را کاهش داده و ده ها هزار شغل نیز از بین رفت.
ترامپ ماه گذشته صنعت نفت را نااميد کرد و حفاری را در سواحل گسترده فلوريدا و ساير ايالات ممنوع اعلام كرد. این بر خلاف وعده های انتخاباتی ترامپ برای گسترش توليدات خارج از مرز بود. و حتی یک نقطه روشن هم، با تعدیل تهاجمی قوانین دولت، برای این صنعت باقی نمانده است، به طوری که که دموکرات ها در صورت احیای قدرت ممکن است برای بازگرداندن قوانین با چالش روبرو شوند.
صنعت نفت آمریکا به عقب بازگشته است
وین دِآنجلو ، وکیل انرژی و شریک شرکت حقوقی «کلی درای» نماینده شرکت های نفت و گاز، گفت: "سه سال و نیم به عقب برگشتیم و این تصمیم گیری را دشوارتر می کند."
مدیران نفت و گاز به خبرگزاری «پولیتیکو» خاطر نشان کردند که رئیس جمهور آمریکا تجارت آنها را واقعاً نمی فهمد و کاخ سفید سیستمی را راه اندازی کرده است که تنها تعداد معدودی از مدیران انرژی مورد علاقه آنها به افرادی دسترسی دارند که می توانند سیاست گذاری کنند.
این خبرگزاری با بیش از ده نفر از فعالان حوزه نفت و انرژی آمریکا به گفت و گو پرداخت، از مدیران نفت در اوکلاهما و داکوتای شمالی گرفته تا لابی گران و وکلا در دی سی واشنگتن و هوستون. برخی از آنها به طور ناشناس برای حفظ روابط خود با دولت صحبت کردند تا در صورت انتخاب مجدد ترامپ در ماه نوامبر به کار خود ادامه دهند. این در حالی است که تقریباً همه هم رای بودند که علی رغم نظرات حمایتی ترامپ و کاهش مالیات شرکت ها، دولت او در اغلب موارد کم کاری کرده و به طور کلی به تجارت آنها آسیب رسانده است.
ترامپ: در صورت پیروزی بایدن صنعت نفت از بین می رود
ترامپ قول داده بود که ثروت سوخت های فسیلی را افزایش دهد. او در حالی که سعی داشت پس از همه گیری کرونا در ماه آوریل در توافقی با اوپک و روسیه قیمت ها را افزایش دهد، درباره روند صعودی تولید انرژی غلو کرده بود. اکنون، او پس از آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری سعی می کند رای دهندگان را متقاعد کند که جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، قصد دارد در صورت پیروزی در کاخ سفید، صنعت نفت را از بین ببرد.
در کنار افزایش ورشکستگی ها، بدهی بخش نفت و گاز با یک سوم افزایش به 180 میلیارد دلار رسیده است. تولید نفت آمریکا با یک چهارم کاهش از سطح رکوردی که در یک سال گذشته ثبت شده بود، نزدیک به سال نخست ریاست جمهوری ترامپ است. صادرات نفت که از زمان دولت اوباما آغاز شده، کاهش یافته است. تحلیلگران انرژی در «پلاتس آنالیتیکس» انتظار دارند محموله های نفتی آمریکا در سال آینده نسبت به سال 2020 حدود یک سوم کاهش یابد.
https://naftara.ir/vdcicvar2t1aw.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما