رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه فعلی گاز نه تنها اقتصادی نیست بلکه رویکرد سیاسی دارد، گفت: فرمول تعیین نرخ گاز در دست اصلاح است.
plusresetminus
فرمول تعیین نرخ گاز در دست اصلاح است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مجید عشقی در نشست هم‌اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی در خصوص نرخ گاز گفت: در قانون الحاق، دو شرط برای تعیین نرخ گاز وجود دارد. نخست رقابت‌پذیری و دوم مزیت سرمایه‌گذاری در داخل کشور ذکر شده که در جلسات با مسئولان مربوطه عنوان شد با نرخ گاز ۳۰ یا ۳۳ سنتی نمی توان شاهد رقابت یا سرمایه گذاری در این صنعت بود.
وی افزود: وزارت نفت خود نیز معتقد است که چنین نرخ گذاری منصفانه نیست اما در صورت اعتراض نیز می گویند موقتی است اما همین امر حدود چهار ماه تاکنون به طول انجامیده است.
عشقی گفت : دلیل مسئولان ذی ربط در خصوص نرخ فعلی گاز نه تنها اقتصادی نیست بلکه رویکرد سیاسی دارد که این امر با منطق سازگار نیست، در این مرحله تنها سقف‌گذاری‌ها در موضوع گاز خوراک و سوخت صنایع متعادل‌تر شد، اکنون بنده از تمام مسئولان مربوطه در خواست دارم که فرمول قیمت گذاری را تغییر دهند زیرا از سال ۹۵ تا کنون تغییری در آن ایجاد نشده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.me8fuqemxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما