شركت «بی پی» آماده است هزاران شغل در سراسر جهان را کاهش دهد، زيرا همه گيري کووید ـ 19 منجر به عدم اطمينان در صنعت نفت شده است.
plusresetminus
هشدار نسبت به آینده متزلزل بازار نفت
به گزارش اختصاصی نفت آرا، شرکت انگلیسی «بی پی» هشدار داده است که بازار نفت همچنان به دلیل بیماری همه گیر ویروس کرونا، با آینده ای ناپایدار روبرو است و این شرکت نیز در عرض چند هفته هزاران نفر از نیروی کار جهانی خود را کاهش خواهد داد.
باو جود اینکه متوسط سود این غول نفتی در سه ماهه سوم سال 2020 به 86 میلیون دلاری (66 میلیون پوند) بازگشت، اما روز سه شنبه هشدار داده شد که اثرات شیوع ویروس کرونا فضایی "چالش برانگیز" برای شرکت ایجاد کرده است.
با وجود اینکه تحلیلگران سهام ضرر 120 میلیون دلاری را پیش بینی کرده بودند، اما سود پایه رقم قابل توجهی بوده استو این در حالی است که همین رقم نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته، یعنی 2.3 میلیارد دلار، به دلیل سقوط قیمت جهانی نفت کاهش چشمگیری داشته است. 
قیمت نفت خام برنت در سه ماهه سوم به طور متوسط 42 دلار در هر بشکه بود، در حالی که 30 دلار نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشت، زمانی که شرکت «بی پی» با 6.7 میلیارد دلار ضرر وارد یک سرازیری شد. 
شرکت «بی پی» اعلام کرد: "تأثیرات مداوم بیماری همه گیر کووید ـ 19همچنان فضای تجاری بی ثبات و چالش برانگیز ایجاد کرده" و آینده همچنان نامشخص است. این شرکت کمتر از یک هفته پس از سقوط قیمت سهام خود به پایین ترین سطح از سال 1994 هشدار خود را اعلام کرد.
«بی پی» در حال کاهش 10 هزار شغل از تجارت جهانی خود با هزینه 1.4 میلیارد دلار است. به این ترتیب، این شرکت با تأمین منابع مالی خود به سمت انرژی کم کربن حرکت می کند. از سوی دیگر، سر و صدای سرمایه گذاران نسبت به اهداف جسورانه آب و هوایی شرکت «بی پی»، باعث شده است که قیمت سهام این شرکت نفتی در هفته های اخیر به پایین ترین سطح 26 ساله برسد. 
شرکت «بی پی» اظهار داشت که تاکنون حدود 2،800 نفر از تعداد کارمندان خود را تعدیل کرده است که این امر بخشی از برنامه های داوطلبانه است. هزاران نفر دیگر در هفته های آینده در سال جاری شغل خود را از دست خواهند داد. 
برنارد لونی ، مدیر اجرایی شرکت «بی پی»، به سرمایه گذاران اطمینان داد كه این شركت سیاست تقسیم سود موجود خود را حفظ خواهد كرد. وی همچنین قول داد كه این غول نفتی به سمت پروژه های پایین انرژی کم کربن حرکت می کند که بازدهی بالایی دارند.
وی خاطر نشان کرد: "با ارائه جزئیات استراتژی جدید، اولویت ما اجرا است و علی رغم محیط چالش، ما این کار را انجام می دهیم و این در حالی است که در حال تغییر شکل هستیم."
اقتصاددانان انرژی شرکت «بی پی» معتقد هستند كه تقاضا برای نفت ممكن است هرگز به حالت پیش از کرونا برنگردد و خسارت سنگینی که به صنایع حمل و نقل وارد شده است نیز بهبود نیابد. 
https://naftara.ir/vdcicyar2t1aq.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما