مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی:

ظرفیت تولید پتروشیمی به ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی تاکید کرد؛ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از گذشته و بازنگری های انجام شده تا پایان برنامه هشتم به ظرفیت تولید ۲۰۰ میلیون تن در محصولات پتروشیمی خواهیم رسید.
plusresetminus
ظرفیت تولید پتروشیمی به ۲۰۰ میلیون تن می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، شاهمیرزایی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با بیان اینکه میزان تولید محصولات پتروشیمی در ابتدای انقلاب ۱.۵ میلیون تن بوده که سهم ناچیزی از این میزان متعلق به پلیمرها بوده است، اظهار داشت: امروز و در آستانه چهل و سومین سال انقلاب صنعت پلیمر به تولید بیش از ۱۰ میلیون تن دست یافته است.
وی افزود: اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ۹۰ میلیون تن است و پیش بینی می سود تا پایان چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب به ۱۰۴ میلیون تن برسد.
مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی تاکید کرد؛ طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته از گذشته و بازنگری های انجام شده تا پایان برنامه هشتم به ظرفیت تولید ۲۰۰ میلیون تن در محصولات پتروشیمی خواهیم رسید.
شاهمیرزایی با بیان اینکه در حال حاضر در کشورهای مختلف مبادلات پتروشیمی داریم گفت: در ماه‌های اخیر با بسیاری فعالان پتروشیمی وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم نیازشان را تامین کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه هفتم ظرفیت تولید پتروشیمی به 140 میلیون تن برسد
وی ادامه داد: در طرح‌های در حال اجرا ظرفیت تلوید متانول به 40 میلیون تن خواهد رسید
شاهمیرزایی با تاکید بر اینکه همه باید به توسعه صنعت پتروشیمی کمک کنند گفت: طی 10 سال آینده طبق آ‌مار رسمی جهانی تقاضا برای فرآورده صفر خواهد شد و مجازات سنگینی برای تولید گازهای گلخانه‌ای اعمال خواهد شد، بنابراین سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی به ویژه محصولات راهبردی لازم خواهد بود.
وی بیان کرد:‌ از هلدینگ‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران تقاضا داریمه که وارد کارزار بزرگ ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌آفرینی در حوزه زنجیره ارزش پتروشیمی شوند.
شاهمیرزایی با بیان اینکه در آینده 90 درصد کالاها و صنعت مورد نیاز بشر از مسیر انواع پتروشیمی خواهد بود تاکید کرد:‌ بنابراین هر قدر در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد سودده خواهد بود.
وی با بیان اینکه جهت‌گیری پتروشیمی‌ها باید به سمت توجه به تامین نیاز پلیمری‌ها باشد یادآور شد:  با حرکت در این مسیر به اهداف آینده صنعت کشور نایل خواهیم شد.
شاهمیرزایی در ادامه برپایی نمایشگاه ایران پلاست به رغم شیوع بالای کرونا را نشان از اهمیت بالای این صنعت دانست.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcf.md0iw6de0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما