آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد اگر عربستان و امارات نفت بیشتری تولید کنند، می توانند به آرام کردن بازار نفت کمک کنند.
plusresetminus
آژانس بین‌المللی انرژی: عربستان و امارات می توانند قیمت نفت را کاهش دهند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: اگر عربستان و امارات نفت بیشتری تولید کنند، می‌توانند به آرام کردن بازار نفت کمک کنند.
با این حال، پس از اینکه این نهاد بین المللی بر بیشتر شدن خطرهای بی ثبات کننده بازار تاکید کرد، قیمت ها افزایش یافت.
پس از اینکه این سازمان بین المللی مستقر در پاریس از کمی عرضه در بازار و ظرفیت مازاد تولید گفت، قیمت نفت برنت رقم جدیدی به عنوان بالاترین قیمت 7 سال گذشته ثبت کرد و تا مرز 95 دلار در هر بشکه هم افزایش یافت.
بر اساس گزارش ماهانه IEA، « اگر تولیدکنندگان در خاورمیانه با ظرفیت مازاد تولید، آنچه از دست رفته است را جبران کنند، این خطرها که پیامدهای اقتصادی گسترده ای دارند، می توانند کاهش یابند.»
امارات و عربستان، دو کشور تولیدکننده نفت هستند که بیشترین ظرفیت مازاد تولید را دارند.
‌کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار انرژی گفت: «به محض اینکه IEA پیش بینی خود برای تقاضا برای نفت در سال جاری را افزایش داد و تایید کرد که اوپک پلاس نتوانسته هدف تولیدی خود را بار دیگر در ماه ژانویه تحقق بخشد، قیمت نفت بالا رفت.»
آژانس بین المللی انرژی مدعی شد اگر اوپک پلاس تولید کنونی خود را به طور کامل افزایش دهند، آنها (فقط) می‌توانند 4.3 میلیون بشکه در روز به بازار بازگردانند.
در حال حاضر، اوپک پلاس که ماهانه تولید خود را افزایش می دهد، هدف 400 هزار بشکه در روز خود برای هر ماه را نتوانسته محقق کند. IEA می گوید در ماه ژانویه، شکاف میان تولید و هدف تولید به 900 هزار بشکه در روز رسیده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.ae8fuqea8sfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما