رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در گزارش بانک جهانی به بهبود درآمدهای نفتی ایران اشاره شده و آمده است که افزایش بیشتر قیمت نفت می‌تواند به‌طور مستقیم درآمدهای ایران را افزایش دهد و به‌صورت غیرمستقیم به رشد بخش‌های صنعت و معدن و خدمات منجر شود.
plusresetminus
بانک جهانی افزایش قیمت نفت را عامل رشد بخش‌های صنعتی ایران می‌داند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مسعود خوانساری امروز (سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به مسائل مهم اقتصاد کلان کشور پرداخت و گفت: رشد ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰ با نفت معادل ۴.۱ درصد و بدون نفت ۳.۴ درصد بوده است.
وی افزود: مرکز آمار این شاخص را با ارقام متفاوت و البته بالاتری معادل ۵.۱ و ۳.۸ درصد اعلام کرده و خوشبختانه این ارقام نسبت به سال‌های گذشته وضع بهتری دارد.
رئیس اتاق تهران ادامه داد: بانک جهانی گزارش نسبتاً مفصلی از وضع اقتصاد ایران و پیش‌بینی امسال ارائه کرده است. این گزارش می‌گوید اقتصاد ایران که در دهه ۹۰ با دو دوره تحریم اقتصادی، قیمت تقریباً ثابت نفت و همه‌گیری کرونا روبه‌رو بوده، به آرامی از رکود گذشته خود خارج شده و به احیای تدریجی خود که از اواسط سال ۲۰۲۰ آغاز شده است، ادامه می‌دهد، به نحوی که میزان رشد اقتصادی ایران برای سال ۲۰۲۲ به ۳.۷ درصد می‌رسد و نرخ تورم معادل ۳۷.۶ درصد تخمین زده می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در گزارش بانک جهانی به افزایش درآمدهای نفتی ایران نیز اشاره شده و آمده است که افزایش بیشتر قیمت نفت می‌تواند به‌طور مستقیم درآمدهای ایران را افزایش دهد و به‌صورت غیرمستقیم به رشد بخش‌های صنعت، معدن و خدمات منجر خواهد شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.inxt23nzvftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما