مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره تاکید کرد: با تلاش متخصصان این شرکت، جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگه‌داشت و افزایش تولید در میدان مشترک فروزان آغاز شد و این میدان مشترک در مسیر افزایش تولید قرار گرفت.
plusresetminus
جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگه‌داشت و افزایش تولید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، شهرام متوسل مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره گفت: با توجه به اولویت توسعه میدان‌های مرزی و مشترک، تسریع در افزایش تولید میدان مشترک فروزان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه پس از ۸۸ روز تلاش مستمر شبانه‌روزی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ با موفقیت جریان سیال از چاه برقرار شد.
وی ادامه داد: پس از حفاری ۲۷۳۸ متر در ۸ حلقه چاه، برای نخستین بار برداشت نفت از لایه مخزنی کژدمی فوقانی در این میدان محقق شد که با تکمیل این چاه، دکل حفاری به یک چاه دیگر منتقل شد و همچنان حفاری در دیگر چاه‌ها ادامه خواهد یافت.
به گفته مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره، با انجام عملیات طراحی، مهندسی، خرید کالا، تجهیزات و تأمین سرویس‌های لازم، همزمان دو دستگاه دکل دریایی در حال حفاری در این میدان مشترک هستند.
 پروژه افزایش برداشت از میدان مشترک فروزان جزو یکی از چهار پروژه طرح نگهداشت و افزایش تولید در شرکت نفت فلات قاره ایران است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.0q1a2bqs1la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما