مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: مراحل نخست پروژه ملی پل خلیج فارس با هزینه 100 میلیون دلاری دولت که به صورت تهاتر نفت خواهد بود به زودی آغاز خواهد شد.
plusresetminus
اجرای پل خلیج فارس با تهاتر 100 میلیون دلاری نفت آغاز می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور ظهر امروز در جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: تکمیل زیرساخت های جزیره از جمله پل خلیج فارس و اعمال معافیت های از دست رفته مالیاتی مهمترین اقدام برای جذب سرمایه گذار است. 
متأسفانه معافیت مالیات مناطق آزاد در بودجه امسال حذف شده است
وی با تاکید بر نقش مناطق آزاد در اقتصاد کلان کشور افزود: متاسفانه در بودجه امسال معافیت مالیاتی در مناطق آزاد کماکان حذف شده و مالیات بر ارزش افزوده باید پرداخت شود و باید توجه داشت جذب سرمایه‌گذار در مناطق آزاد بدون اعمال معافیت‌های قانونی و بسته‌های تشویقی امکانپذیر نیست.
سعید محمد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تفویض اختیار وزارتخانه ها به مدیران مناطق آزاد، اضافه کرد: بر اساس ماده 65 قانون چگونگی اداره مناطق ازاد کشور همه وزارتخانه‌ها به جز نهادهای امنیتی و انتظامی باید اختیاراتشان را تفویض کنند. 
معاون حقوقی رییس جمهور مأمور اجرای تفویض اختیارات وزارتخانه‌ها به مناطق آزاد
محمد با تاکید دستور رییس جمهور رب تفویض اختیار وزارتخانه ها، اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی در سفر به منطقه آزاد اروند معاون حقوقی ریاست جمهوری را مامور اجرای تفویض اختیار وزارتخانه‌ها به مدیران مناطق آزاد کردند و وزارتخانه‌هایی که از این قانون سرپیچی کنند از سوی رئیس جمهوری مواخذه خواهند شد. 
مشکل آب در قشم یک بار برای همیشه حل شود
محمد همچنین با تاکید بر لزوم حل مشکل آبرسانی در جزیره، تصریح کرد: افشار فتح الهی مدیرعامل منطقه آزاد قشم از امروز با جدیت به دنبال حل مشکل آبرسانی خواهد بود این مشکل یکبار برای همیشه باید حل شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت استراتژیک جزیره قشم در حوزه بانکرینگ و سوخت رسانی، اضافه کرد: پیگیر هستیم که سهام شرکت بانکرینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منطقه آزاد قشم واگذار شود.
مشاور رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به بدهی‌های که کشتیرانی به صندوق توسعه داشت در قالب یک تفاهم نامه سه جانبه با صندوق توسعه و کشتیرانی برای انتقال این سهام به منطقه آزاد قشم توافق کردیم که لازم است مدیرعامل منطقه آزاد قشم هر چه سریعتر پیگیری کنند تا سهام کشتیرانی قیمت گذاری شود و نقل و انتقال آن اتفاق بیافتد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.y9wrak9xqpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما