اگرچه اعضای اتحادیه اروپا بر سر تحریم نفتی روسیه به توافق نرسیدند اما قیمت نفت با توجه به نگرانی‌ها نسبت به عرضه در تابستان گران شد و به بالای ۱۲۳ دلار در هر بشکه رسید.
plusresetminus
نگرانی از عرضه در تابستان نفت را گران کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، قیمت نفت چند ماهی است که تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین و همچنین کنترل کرونا در جهان با افزایش همراه شده است.
در این مدت تولید نفت تقریباً ثابت بوده اما تقاضا برای نفت افزایش داشته است. نگرانی نسبت به تداوم کمبود نفت به‌ویژه در تابستان که مصرف بنزین در نیمکره شمالی افزایش پیدا می‌کند، در روزهای اخیر بیشتر شده است.
از سوی دیگر برخی اعضای اتحادیه اروپا به دنبال تحریم نفت و گاز روسیه هستند و همین موضوع نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.
همچنین  انتظار کاهش بیشتر سطح ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی سبب شده تا قیمت دیزل، بنزین، سوخت جت و نفت کوره به‌شدت افزایش یابد. نااطمینانی نسبت به توانایی روسیه برای صادرات فرآورده‌های نفتی در مواجهه با تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز اوضاع را پیچیده‌تر کرده و بر میزان نوسان بازار افزوده است.
حال همراه با ورود به فصل تابستان در نیمکره شمالی، در شرایطی که در دو تابستان قبل درگیر محدودیت‌های جابه‌جایی به دلیل سیاست‌های کنترل کرونا بوده‌ایم، به‌احتمال زیاد با رشد زیاد تقاضا برای سوخت به‌ویژه برای حمل‌ونقل روبه‌رو خواهیم شد.
بر این اساس، قیمت نفت در معاملات امروز با افزایش همراه شد.
نفت برنت با رشدی ۱.۲ درصدی به ۱۲۳ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا نیز ۲.۹ درصد گران شد و ۱۱۸ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه قیمت خورد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcd.f0s2yt05fa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما