عراق جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت هند حفظ کرده است، در حالی که عربستان سعودی که قبلاً دومین تامین کننده نفت بود، به رتبه سوم سقوط کرده است
plusresetminus
عراق بزرگترین تامین‌کننده نفت هند شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، روسیه در ماه می به دومین تامین کننده بزرگ نفت خام هند تبدیل شد، چون دهلی نو از محموله‌های روسیه با تخفیف برخوردار شد.
بر اساس این گزارش، پالایشگاه های هند در ماه گذشته حدود 819 هزار بشکه در روز نفت روسیه دریافت کردند که این رقم در ماه آوریل حدود 277 هزار بشکه بود.
همچنین عراق جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت هند حفظ کرده است، در حالی که عربستان سعودی که قبلاً دومین تامین کننده نفت بود، به رتبه سوم سقوط کرده است.
به طور کلی، واردات نفت هند در ماه می به 4.98 میلیون بشکه در روز رسید که 5.6 درصد نسبت به ماه قبل و حدود 19 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، چون پالایشگاه‌های داخلی مجبور به افزایش تولید در بحبوحه رشد تقاضا شدند.
علیرغم درخواست‌ها برای قطع روابط با روسیه، هند اعلام کرد که برای جلوگیری از افزایش قیمت سوخت در داخل به عرضه نفت اضافی نیاز دارد و واردات روسیه تنها بخشی از نیاز کلی نفت این کشور را تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.z9wrak9ywpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما