یک کارشناس مسائل اقتصاد ایران گفت: پتروشیمی کشور از سال‌های قبل تحریم بوده و تحریم اخیر چند شرکت، هیچ تاثیری بر فروش محصولات این شرکت‌ها ندارد.
plusresetminus
کارشناس انرژی: بی‌اثری تحریم‌ها بر فروش محصولات پتروشیمی و سودآوری شرکت‌ها‌
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، کامران رحیمی‌ درباره تحریم های جدید شرکت‌های پتروشیمی توسط آمریکا، اظهار داشت: حدود یک دهه است که صنعت نفت کشور که شرکت های پتروشمی نیز جزئی از آن است، تحریم هستند و در این مدت ما توانسته‌ایم با دور زدن تحریم ها محصولات پتروشیمی خود را بفروش برسانیم.
وی ادامه داد: در این مدت هر سال میزان تولید و فروش محصولات پتروشیمی کشور، رشد داشته و تحریم ها نتوانسته است بر این صنعت تاثیر زیادی داشته باشد.
رحیمی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،  با اشاره به میزان سودآوری این شرکت ها با اعمال تحریم های جدید، تاکید کرد: اعمال تحریم‌‌‌های جدید، اثر چندانی بر روند سودآوری این شرکت ها نخواهد داشت زیرا پیش از آن نیز در شرایط تحریمی ایران، پتروشیمی‌‌‌ها باوجود مشکلات فراوان نظیر تبادلات ارزی و به دلیل تحریم سیستم بانکی ایران، محصولات خود را صادر می‌‌‌کردند.
این کارشناس مسائل اقتصاد ایران تصریح کرد: گرچه تحریم‌‌‌ها از زمان شروع تاکنون اثرات فراوانی بر کاهش صادرات شرکت‌های پتروشیمی داشته اند؛ اما اثرات خود را پیش‌تر بر این صنعت اعمال کرده و اثر جدیدی نخواهد داشت، یعنی تحریم‌های جدید اثری بر شرکت‌های پتروشیمی نخواهد داشت.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcd.k0s2yt0nka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما