وزیر نفت از بهره‌برداری روزانه ۶۷۰ میلیون فوت مکعب گاز با استفاده از توان شرکت‌های داخلی در فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی از مهرماه سال جاری خبر داد.
plusresetminus
تولید فاز ۱۱ پارس جنوبی از مهرماه آغاز می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، جواد اوجی درباره آخرین وضعیت فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی، گفت: اگرچه آخرین و بلاتکلیف‌ترین فاز پارس جنوبی فاز ۱۱ بود و شرکت توتال فرانسه با وجود آنکه مطالعات آن را انجام داده بود اما به دلیل تحریم‌ها از ادامه کار منصرف شد و پروژه را تحویل داد.
وی ادامه داد: در دولت سیزدهم و با آغاز کار وزارت نفت موضوع بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی فاز ۱۱ را در اولویت کاری خود قرار دادیم و با تدابیر و ابتکاراتی که همکاران‌مان در وزارت نفت به خرج دادند به شما قول می‌دهم که در مهرماه سال جاری تولید فاز ۱۱ را آغاز کنیم.
به گفته وزیر نفت، پیش‌بینی می‌شود که روزانه ۶۷۰ میلیون فوت مکعب گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی به بهره‌برداری برسد و در این مسیر از ظرفیت و توان شرکت‌های داخلی استفاده کرده‌ایم.
اوجی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های داخلی توان لازم را به لحاظ فنی برای راه‌اندازی فاز ۱۱ دارند؟، اظهار داشت: برای پاسخ به این سوال بیان دو موضوع بسیار مهم است یکی آغاز بهره‌برداری از فاز ۱۱ است که الحمدالله با ابتکار همکاران‌مان در شرکت ملی نفت و با جابه‌جایی سکوی فاز ۱۲C که در فاز ۱۱ و حفاری چاه‌های جدید، البته با توان داخلی محقق شد اما برای ایستگاه تقویت فشار که مربوط به تمامی فازهای پارس جنوبی با همکاری مشاوران داخلی و خارجی در وقت خودش انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.hetfuqehasfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما