دبیر کمیسیون سیاست‌گذاری نفتی بالادستی نیجریه گفت در 3 ماه نخست امسال دزدها یک میلیارد دلار از نفت این کشور را به سرقت بردند.
plusresetminus
چگونه دزدها یک میلیارد دلار از نفت نیجریه را بردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، گبنگا کومولاف، دبیر کمیسیون سیاست‌گذاری نفتی بالادستی نیجریه می‌گوید: در حالی که در سه ماهه نخست امسال 141 میلیون بشکه نفت در نیجریه تولید شده اما فقط 132 میلیون از این رقم به ترمینال‌های صادراتی رسیده است.
نیجریه بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در آفریقاست و به گفته این مقام دولتی سارقین یک میلیارد دلار از نفت این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این بازه زمانی دزدیده‌اند.
وی می‌گوید: بخشی از این سرقت از محل برداشت غیرقانونی از خطوط لوله انتقال نفت بوده که نشان می‌دهد امنیت ضعیف چگونه می‌تواند ضررهای مالی جدی به بار بیاورد.
کومولاف در بیانیه خود آورده؛ آمارها نشان می‌دهد 9 میلیون بشکه از نفت نیجریه دزدیده شده است که معادل درآمد یک میلیارد دلاری برای دولت بوده و این فقط در یک بازه سه ماهه اتفاق افتاده است.
وی گفته؛ دزدی نفتی در این کشور در سه ماهه نخست امسال از متوسط 103 هزار بشکه در روز در سال 2021 به 108 هزار بشکه رسیده است. 
محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه خواستار اقدام در راستای توقف دزدی نفت شده و در این مسیر یک دادگاه تشکیل داده است ولی این مشکل هنوز هم پابرجاست.
انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
https://naftara.ir/vdcb.wbaurhb8ziupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما