کارشناس امور بانکی و مالی گفت: هدایت منابع داخلی به سمت سرمایه‌گذاری‌ در بخش نفت و گاز، می‌تواند هم نقدینگی‌های موجود در اقتصاد را کنترل کند و هم در کاهش تورم اثرگذار باشد.
plusresetminus
هدایت منابع داخلی به طرح‌های توسعه‌ای نفت راهکاری برای کنترل نقدینگی‌ است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حجت‌الله فرزانی، با بیان اینکه هدایت نقدینگی‌های داخلی به سمت تولید و صنعت نفت اتفاق خوب و مبارکی است، گفت: اگر بتوانیم منابع بانک‌های داخلی را معطوف به سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری در صنعت نفت کنیم، بدون‌شک این اتفاق می‌تواند نشانه خوبی برای رونق تولید و اشتغال باشد.
وی افزود: یکی از اهداف بانک‌ها هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید و سرمایه‌گذاری است، از این رو ورود بانک‌ها به سمت سرمایه‌گذاری‌های این چنینی همچون بخش نفت و گاز، می‌تواند هم نقدینگی‌های موجود در اقتصاد را کنترل کند و هم در کاهش تورم اثرگذار باشد.
این کارشناس امور بانکی و مالی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در تولید به‌ویژه صنعت نفت از طریق بانک‌ها برای کشور ما که به نوعی بانک‌محور یا بانک‌پایه هستیم می‌تواند برای اقتصاد کشور نیز مفید و مؤثر باشد.
به گزارش شانا، ۱۴ تیرماه، آیین امضای تفاهم‌نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید امضا شد.
جواد اوجی، وزیر نفت درباره این قرارداد گفته بود: توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان ۱۱۵ میلیارد دلار عایدی و درآمدزایی برای کشور ایجاد می‌کند و ۲۴ هزار نفر اشتغال‌زایی به‌ همراه دارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcf.1djiw6dmcgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما