مدیرعامل شرکت ملی نفت اظهار داشت: امروز آرزوی دیرینه مردم جزیره کیش تحقق یافت، مردم این منطقه سال‌ها از اینکه نمی‌توانستند سوخت پاک داشته باشند رنج می‌بردند، همچنین فعالان اقتصادی به از استفاده از این سوخت به صرفه در مضیقه بوده و امکان دسترسی سهل الوصول را نداشتند.
plusresetminus
آغاز پروژه انتقال گاز به نیروگاه‌های کیش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محسن خجسته مهر در مراسم آغاز پروژه انتقال گاز به نیروگاه‌های جزیره کیش اظهار داشت: امروز آرزوی دیرینه مردم جزیره کیش تحقق یافت، مردم این منطقه سال‌ها از اینکه نمی‌توانستند سوخت پاک داشته باشند رنج می‌بردند، همچنین فعالان اقتصادی به از استفاده از این سوخت به صرفه در مضیقه بوده و امکان دسترسی سهل الوصول را نداشتند.
وی افزود: از جمله منافع طرح دستاورد زیست محیطی و گازرسانی به ۲ نیروگاه، رونق کسب و کار، رفاه اجتماعی و شاخص‌های مسئولیت اجتماعی است، همچنین ظرفیت تولید برق و آب شیرین با بهره برداری از این خط افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: اجرای این پروژه منجر به صرفه جویی یک میلیون لیتر سوخت مایع و همچنین جلوگیری از استفاده غیر بهینه ۷ هزار تن ال پی جی می‌شود که دستاورد صادراتی خواهد داشت.
وی مجموع کل هزینه طرح را ۳۵۰ میلیون دلار ذکر کرد و افزود ظرفیت خط ۲۸ میلیون متر مکعب گاز در روز است که متناسب با مصرف جزیره کیش استفاده می شود.
خجسته مهر با اعلام اینکه به زودی با برنامه شرکت گاز در سراسر کیش گازرسانی خواهد شد، گفت: با اجرای این پروژه راه قاچاق سوخت به طور کامل بسته خواهد شد.
وی منافع ارزی حاصل از افتتاح و بهره برداری از طرح را در طول یک سال ۴۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در کمتر از یک سال کل سرمایه گذاری برمی‌گردد و این به معنای درآمد صادراتی برای کشور است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.sbaurhbwfiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما