رئیس امور تخصصی و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران از همکاری با ۳۰ شرکت دانش‌بنیان برای ساخت بار اول کالا در صنعت گاز کشور خبر داد.
plusresetminus
همکاری با ۳۰ دانش‌بنیان برای ساخت بار اول کالا در صنعت گاز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حمید نجفی در تشریح عملکرد یک ساله امور تخصصی و بازرگانی شرکت ملی گاز گفت: این امور، زنجیره تأمین پایدار کالا، تجهیزات راهبردی، اقلام یدکی و پرمصرف صنعت گاز مطابق با استانداردهای روز را با هدف تقویت تولید داخلی مبتنی بر دانش و مزیت‌های رقابتی دنبال می‌کند.
وی اهم اقدام‌های این مجموعه را در سه بخش تولید، انتقال و توزیع معرفی و اظهار کرد: شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی و دانش‌بنیان برای تولید بار اول در کشور، ارزیابی صلاحیت فنی محصول تولیدشده بار اول، هدایت شرکت‌های تولیدکننده داخلی به استانداردسازی مطابق با نیاز صنعت گاز، ارزیابی صلاحیت شرکت‌های تولیدکننده و تأمین‌کننده (شرکت‌های بازرگانی) کالای داخلی و خارجی برای ثبت در فهرست بلند منابع (AVL)، برخی اقدام‌های انجام‌شده است.
رئیس امور تخصصی و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: همچنین شناسایی و کدگذاری مناسب کالاها و اقلام یدکی دارای مصرف مستمر و پروژه‌ای، روزآمد کردن و ابلاغ دستورعمل‌ها، رویه‌ها، آیین‌نامه‌ها و قوانین مرتبط با زنجیره تأمین کالا، راهبری فعال سامانه‌ها در همه معاملات، راهبری سامانه‌های مربوط به عملیات کالا و انبارداری و آموزش پیوسته قوانین و دستورعمل‌های بازرگانی از دیگر مهم‌ترین اقدام‌ بر مبنای این سه بخش است.
نجفی همچنین گفت: صلاحیت بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه ساخت بار اول کالاها و تجهیزات اختصاصی و راهبردی صنعت گاز در سه بخش تولید، انتقال و توزیع (با تمرکز بیشتر در بخش پالایشگاهی و انتقال) که نزدیک به ۶۰ درصد آن تبدیل به قرارداد و مابقی در حال نهایی شدن است، شناسایی و ارزیابی شده است.
وی تولید و به‌کارگیری نرم‌افزار خودکفایی کالا در ستاد شرکت ملی گاز ایران برای ایجاد تمرکز بیشتر در حمایت از ساخت داخل و بومی‌سازی کالا و تجهیزات داخلی را از دستاوردهای مهم این حوزه دانست و تصریح کرد: روزآمد کردن و آموزش پیوسته قوانین و دستورعمل‌های بازرگانی و راهبری و اصلاح رویه‌های خرید کالا و تجهیزات و انبارداری در سامانه‌های موجود برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی داخلی بخش دیگری از دیگر مهم‌ترین دستاوردهای امور تخصصی و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران است.
رئیس امور تخصصی و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران در پایان تأثیرات مثبت این دستاوردها را ایجاد ارتباط مؤثر و پیوسته و اعتمادسازی بین تولیدکنندگان و فناوران داخلی از یک سو و مراکز مصرف کالا در شرکت ملی گاز ایران از سوی دیگر اعلام کرد و یادآور شد: رفع قابل توجه موانع تولید و افزایش اشتغال‌آفرینی، ارتقای آگاهی شرکت‌های تولیدکننده داخلی درباره استانداردهای صنعت گاز، تسهیل در ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتقای دانش نیروی انسانی جوان در بخش‌های فنی و بازرگانی از دیگر تاثیرأت مثبت دستاوردهای این سازمان است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.78ebjh8o79bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما