مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس گفت: لایسنس پلی‌پروپیلن در اجرای طرح PDH/PP پتروشیمی پارس به‌طور حتم داخلی است.
plusresetminus
پلی‌پروپیلن پتروشیمی پارس با دانش فنی ایرانی تولید می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مسعود حسنی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح PDH/PP پتروشیمی پارس که با دستور وزیر نفت انجام شد، اظهار کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار در پارک پلی‌پروپیلن به‌منظور تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش تاب‌آوری افزون بر درآمدزایی احداث می‌شود.
وی با اشاره به اجرای این طرح در مدت زمان ۴۸ ماه افزود: این طرح برای ۳۷۰ نفر اشتغال مستقیم در مقاطع مختلف به‌صورت دائم و ۳۲۰۰ نفر در مدت چهار سال برنامه اجرایی طرح دارد، همچنین زمینه اشتغال غیرمستقیم بیش از ۵۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس ادامه داد: محصول میانی این طرح ۶۰۰ هزار تن پروپیلن و محصول نهایی آن ۵۰۰ هزار تن پلی‌پروپیلن و ۱۰۰ هزار تن پروپیلن برای صنایع داخلی کشور خواهد بود.
حسنی، خوراک این واحد را سالانه ۷۰۰ هزار تن از محل پتروشیمی پارس اعلام کرد و گفت: موافقت اصولی طرح از سوی وزارت نفت صادر شده، زمین طرح نیز از سوی شرکت ملی نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تحویل شده است و مطالعات بازار و امکان‌سنجی اقتصادی پایان یافته است.
وی با بیان اینکه دماوند انرژی عسلویه یوتیلیتی طرح را تأمین خواهد کرد، تصریح کرد: تمرکز پتروشیمی پارس بر استفاده حداکثری از توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داخل است.
درآمد ۱۶۰ میلیون دلاری
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس با تأکید بر اینکه دانش فنی پلی‌پروپیلن به‌طور حتم داخلی است، گفت: ساختار پروژه طراحی شده و مذاکرات برای لایسنس‌ها (دانش فنی)، عملیات نقشه‌برداری و اقدام‌های اولیه زمین در حال انجام است.
حسنی، هزینه کل طرح را ۸۶۶ میلیون دلار که ۵۳۰۰ میلیارد تومان ریالی و ۶۳۵ میلیون دلار ارزی است اعلام و اظهار کرد: نرخ بازده داخلی کل سرمایه ۱۷.۱۸ درصد، دوره بازگشت سرمایه ۸.۵ سال و زمان اجرای طرح چهار سال خواهد بود.
وی افزود: درآمد فروش محصولات طرح PDH/PP پتروشیمی پارس ۵۶۷ میلیون دلار است و ۱۲ درصد محصول در داخل فروش می‌رود و ۸۸ درصد صادر می‌شود، همچنین سود سالانه این طرح پس از تکمیل ۱۶۰ میلیون دلار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس درباره تأمین منابع مالی ادامه داد: ۲۶ درصد از منابع پتروشیمی پارس و ۷۴ درصد از دیگر منابع تأمین خواهد شد.
وزیر نفت صبح امروز در رأس هیئتی و در سفری یک روزه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چند طرح وارد عسلویه شد،در این سفر عملیات اجرایی دو طرح PDH/PP شرکت‌های پتروشیمی پارس و پالایش پارسیان سپهر نیز به دستور وزیر نفت آغاز شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.aexfuqehosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما