وزیر نفت هند تأکید کرد که با وجود افزایش نسبی واردات نفت این کشور از روسیه، همچنان کشورهای خاورمیانه اصلی‌ترین صادرکننده نفت به هند خواهند بود.
plusresetminus
هند: همچنان بیشترین نفت خود را از خاورمیانه وارد می‌کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، وزیر نفت هند تأکید کرد که با وجود افزایش نسبی واردات نفت این کشور از روسیه، همچنان کشورهای خاورمیانه اصلی‌ترین صادرکننده نفت به هند خواهند بود.
«هاردیپ سینگ پوری» وزیر نفت هند، در گفت وگو با شبکه «الشرق» گفت که اکثر نیازهای نفتی این کشور از کشورهای خاورمیانه و به طور خاص عربستان و عراق تأمین خواهد شد.
وی گفت که همکاری با کشورهای خاورمیانه در عرصه میان مدت افزایش خواهد یافت و افزود که هند در حال بررسی تمدید قرارداد طولانی خود برای خرید گاز از قطر تا سال 2028 و افزایش همکاری در عرصه سرمایه گذاری با امارات و نیز با شرکت آرامکو و ساخت پالایشگاه آرامکو در هند است.
سینگ پوری افزود که هند 5 میلیون بشکه نفت خریداری می کند که یک میلیون بشکه آن از عراق و 800 هزار تا یک میلیون بشکه آن از عربستان و یک میلیون بشکه آن از امارات تأمین می شود.
وزیر نفت هند با اشاره به اینکه تا پایان سال مالی در تاریخ 31 مارس 2022 خریدهای نفتی هند از روسیه تنها 0.2 درصد نیاز این کشور بود، گفت که بعد از بحران انرژی در جهان خرید نفت هند از روسیه اندکی افزایش یافته هرچند هنوز با آنچه اروپا از روسیه خریداری می کند فاصله بسیاری دارد.
واردات نفت هند از روسیه در ماه‌های آوریل و مه با 2.7 برابر به بیش از 400 هزار بشکه در روز رسید که این رقم در ماه ژوئیه کاهش یافت.
هند خریدهای نفتی خود از عراق را در ژوئیه به میزان 9.3 در مقایسه با ژوئن کاهش داد که برای اولین بار در ده ماه گذشته به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسید ولی همچنان عراق در رتبه اول صادرات نفت به هند قرار دارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcd.j0k2yt0zna26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما