وزیر انرژی روسیه گفت که کشورش می‌تواند شرکت خود را برای ارائه خدمات بیمه برای کشتی‌های حامل نفت خام این کشور به خارج از کشور ایجاد کند.
plusresetminus
مسکو راه حل مشکل کشتیرانی نفت را اعلام کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، به گفته نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه، روسیه می‌تواند شرکت خود را برای ارائه خدمات بیمه برای کشتی‌های حامل نفت خام این کشور به خارج از کشور ایجاد کند.
شولگینوف در حاشیه هفتمین مجمع سالانه اقتصاد شرق در ولادی وستوک گفت: ما در حال بررسی احتمالات مختلف، از جمله استفاده از تعدادی شرکت بیمه محلی از کشورهای دوست هستیم.
وی افزود که ایجاد یک شرکت بیمه جدید در روسیه نیز یک گزینه است، اما باید متضمن به رسمیت شناختن متقابل از سوی سایر کشورها باشد.
هفته گذشته، فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا و بریتانیا توافق کردند تا یک ممنوعیت هماهنگ برای ارائه بیمه کشتی‌های روسی را اعمال کنند اما لندن، محل استقرار شرکت بزرگ بیمه جهانی لویدز، تصمیم گرفت این اقدام شدید را به تعویق بیندازد. بریتانیا پیش از این بیمه نفتکش‌هایی را که نفت روسیه را به این کشور حمل می‌کنند ممنوع کرده بود، اما این اقدام در سال 2023 اجرایی خواهد شد.
گروه هفت (G7) (ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن) توافق کردند که سقف قیمتی برای نفت خام روسیه تعیین کنند تا درآمد این کشور از صادرات نفت کاهش یابد و در عین حال جریان انرژی به غرب حفظ شود. بدون افزایش قیمت این اقدام با ممنوعیت خدماتی مانند بیمه و تامین مالی برای کشتی‌هایی که نفت خام روسیه را بالاتر از سطح قیمت توافق شده حمل می‌کنند، اجرا می شود.
روسیه گفته است که به هرگونه محدودیت قیمت نفت خود فقط با ارسال نفت خام به کشورهایی که این اقدام را اجرا نمی کنند پاسخ خواهد داد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.wnmt23nviftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما