پژوهشگر اندیشکده حکمرانی انرژی و منابع ایران گفت: ما به لحاظ ژئوپلوتیکی وضعیتی داریم که می‌توانیم به عنوان چهارراه انرژی بخش ایفا کنیم.
plusresetminus
ایران چهارراه انرژی جهان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، معین احمدی در ارتباط با رسانه ملی گفت: ایران بعد از روسیه دومین کشور به لحاظ ذخایر گاز، صاحب منابع گازی در دنیا است و کشورهای قطر، ترکمنستان، عربستان و آمریکا هم دیگر کشورهایی هستند که ذخایر گازی دارند و ایران چهارمین کشور مصرف کننده گاز در جهان به حساب می‌آید.
پژوهشگر حوزه انرژی از اندیشکده حکمرانی انرژی و منابع ایران افزود: از لحاظ تامین انرژی جهان ما بازار نفت رو به صورت یک بازار جهانی داریم و اگر برق هم به عنوان عامل انرژی تبدیل یافته از سوخت‌های فسیلی به حساب بیاوریم که وابسته به خطوط انتقال برق و گاز هستند و با شکل گیری فناوری ال ان جی بازار گاز به سمت بازار جهانی شدن هم پیش می‌رود.
وی در خصوص وضعیت تعامل و تبادل انرژی ایران با دیگر کشورها گفت: ما کشور چین و هند را به عنوان مصرف کننده عمده انرژی داریم و برای کشورهای منطقه از جمله عراق و ترکیه نیز صادرات گاز را داریم.
احمدی افزود: کشور ایران به عنوان کشوری که ذخایر انرژی فسیلی شناخته می‌شود حدود ۱۰ درصد از منابع نفتی جهان رو در اختیار دارد.
وی در خصوص نقاط قوت و ضعف دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم گفت: در برهه‌ای که کشورهای همسایه درخواست انرژی از کشور ما داشتند و به لحاظ توجه اگر دولت کنونی رو بخواهیم ارزیابی کنیم در همین یکسالی که مستقر شدند توجه به کشورهای همسایه در این دولت خیلی بیشتر شده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.e8nbjh8xz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما