مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: صدور بدون محدودیت مجوز برای جایگاه‌های سوخت و مقایسه آن با سایر کسب و کارها امکان پذیر نیست.
plusresetminus
صدور مجوز جایگاه سوخت باید از سایر کسب و کارها متمایز شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علی اکبر عرب عامری گفت: اصلی‌ترین فعالیتی که اکنون مدیریت بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در حال کار کردن روی آن است، مربوط به درگاه ملی مجوزها و صدور مجوز برای احداث جایگاه‌های سوخت درون و برون شهری می‌شود؛ در تمامی کلانشهرها بدون محدودیت، اعطای امتیاز جایگاه‌های سوخت را داریم و صرفا باید سند مالکیت و کاربری زمین مشخص باشد، اما در سایر قسمت‌های کشور، با توجه به تعداد جایگاه‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، طبق مصوبات هیئت مدیره شرکت و بررسی سایر شاخص ها، اعطای مجوز انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: زیرساخت‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این حوزه کاملا آماده است و اخیرا ۱۵ مجوز جدید صادر کرده ایم. با توجه به این که قیمت‌ها حاکمیتی است و حتی میزان و نرخ خرید سوخت از ما و فروش آن به مصرف کننده حاکمیتی و طبق مصوبات دولت است، قاعدتا باید سازو کار مشخصی داشته باشد و این که با سایر کسب و کارها مقایسه شود، صحیح نیست.
عرب عامری تاکید کرد: صدور مجوز بدون هیچ محدودیتی، ضررهای مالی برای جایگاهداران، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و دولت خواهد داشت.
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یک شرکت خدماتی است و قاعدتا در بعضی از نقاط کشور به دلیل این که میزان فروش بسیار پایین است و از طرفی وظیفه خدمات رسانی داریم، مجبور به پرداخت کارمزد متمم به جایگاهداران هستیم که مبلغ چشمگیری است.
وی گفت: بر همین اساس، باید شیوه نامه‌هایی برای توزیع تعداد جایگاه‌ها در کشور با توجه به میزان مصرف و شرایط جاده‌های مواصلاتی تدوین شود که این شیوه نامه تدوین شده و به تصویب هیئت مدیره شرکت‌های ملی پخش فرآورده‌های نفتی و پالایش و پخش رسیده و به عنوان یک معیار سنجش، در کل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.mnmt23nkiftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما