بیش از ۱۴ میلیارد یورو برای ساخت پتروشیمی مکران سرمایه‌گذاری شده است.مدیر عامل مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران از ظرفیت هشت و نیم میلیون تنی این پروژه خبر داد.
plusresetminus
بودجه ۱۴ میلیارد یورویی پتروشیمی مکران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علیرضا منیری ابیانه مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران، با ذکر نام سرمایه‌گذاران اظهار کرد: وی با بیان اینکه دولت برای توسعه زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان اعتبارات ویژه‌ای تخصیص و از هر کوششی برای تکمیل طرح‌های مهم زیرساختی نظیر راه آهن، ساخت جاده‌ها و پتروشیمی و فولاد دریغ نمی کند و همه سرمایه گذاران را تشویق و حمایت می‌کند.
او افزود: هلدینگ خلیج فارس، صندوق فرهنگیان، صنایع پتروشیمی سینا، صنایع اردیبهشت، صنایع لیپار، کیمیا صنعت مبنا و بدر شرق شستان از جمله سرمایه گذاران پتروشیمی مکران هستند.
وی همچنین بیان کرد: همه زیرساخت‌های پتروشیمی شامل برق و آب در حال انجام و قرار است در مدت زمان ۱۰ ساله تمامی قسمت های پتروشیمی تکمیل و بهره برداری شود.
وی با ذکر نادیده گرفته شدن سواحل ایران گفت:حدود ۶۰ درصد جمعیت کشورهای پیشرفته در نزدیک سواحل زندگی می کنند ولی در کشور ایران فقط پنج درصد ساحل نشین هستند. ایران اسلامی بیش از یک دهه در غرب کشور درگیر جنگ و بعد از آن یک دهه در حوزه سازندگی بوده است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ رهبر معظم انقلاب سواحل مکران را گنج پنهان مطرح و بعد از آن مکررا مسوولان به آن تاکید کردند و در برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌ها نیز به توسعه سواحل مکران تاکید شده است.
مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران گفت: در برنامه‌های مختلف چابهار و منطقه مکران هاب سوم پتروشیمی کشور مطرح و بعد از آن اوایل دهه ۹۰ پتروشیمی مکران در زمینی به وسعت حدود یکهزار و ۲۰۰ هکتار در ۲۰ کیلومتری شهر چابهار توسط شرکت شستان آغاز بکار کرد.
منیری ابیانه تصریح کرد: برای نخستین بار در چابهار قرار است پتروشیمی زنجیره کامل تولید محصولات را اجرایی کند.
وی افزود: پتروشیمی ماهشهر در قبل از انقلاب و عسلویه بعد از انقلاب شکل گرفته و اشکالاتی نظیر زیست محیطی و سایر حوزه‌ها دارند که همه موارد در پتروشیمی چابهار رعایت شده و در فاصله ۲۴ کیلومتری از سواحل اقیانوسی و ۳۵ کیلومتری بندرشهید بهشتی جانمایی و اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف پتروشیمی نگین مکران اشتغالزایی و تولید است، گفت: هنرستان پتروشیمی در چابهار یک سال در انتظار تحویل یک مکان برای راه‌اندازی و آغاز مهارت آموزی است.
وی بیان کرد: با تکمیل فاز یک طی ۱۰ سال آینده که شامل پنج جی تی ایکس، یک اوره امونیاک، یک مینی ال ان جی و یوتیلیتی است که خوراک همه اینها گاز متان و خط انتقال آن از ایرانشهر به چابهار در حال کار است و بیش از ۱۲ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: مجموعا ۲ هزار و ۴۰۰ نیروی فعال در شهرک پتروشیمی مشغول فعالیت هستند که حدود ۶۰ درصد بومی شهرستان چابهار  و یا روستاها و شهرهای همجوار هستند.
مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران گفت: برای انتقال گاز ابتدا شرکت پتروشیمی در سال ۱۳۹۵ اقدامات را آغاز کرد و هم اینک توسط شرکت گاز در حال کار است.
منیری ابیانه افزود: برای انجام مسوولیت اجتماعی از تیم فوتبال ساحلی چابهار حمایت مالی کرده و در روستای وشنام فقیرمحمد مدرسه ۲ کلاسه ساخته شده و روستاهای مختلف آب هوتک تصفیه و شیرین کن نصب تا آب سالم و بهداشتی برای مردم روستایی تامین کنیم و همچنین در زمان سیل اخیر یکهزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم به سیلزدگان تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: یکی از اولویت ها تامین مسکن برای کارکنان و کادر مهندسی و اداری هست که برای این منظور تا اوایل سال آینده تعداد یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ساخته می‌شود.
مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران ادامه داد: برای بخش مهارتی نظیر آرماتوربند، جوشکاری پلی اتیلین و بنایی باید از جامعه محلی استفاده شود چون این منطقه دور افتاده در محرومیت بوده و در شغلهای بالاتر نتوانستند در دانشگاههای مختلف رقابت کنند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.xnmt23nmxftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما