وزیر انرژی قطر در مصاحبه‌ای که با فایننشال تایمز داشت، گفت: اروپا در ۲۰۲۳ با بحران گازی بدتری روبرو خواهد شد.
plusresetminus
اروپا در ۲۰۲۳ با بحران گازی بدتری روبرو خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سعد الکعبی (وزیر انرژی قطر) در مصاحبه‌ای که فایننشال تایمز منتشر کرده، بیان داشت که جایگزین کردن تمام گاز روسیه از طریق منابع دیگر، راهبردی قابل اجرا به نظر نمی‌رسد.
او گفت: اگر همان طور که بروکسل به دنبال آن است، هیچ گازی از روسیه به اتحادیه اروپا سرازیر نشود، فکر می‌کنم این، معضلی بزرگ و برای مدتی بسیار طولانی خواهد بود.
وزیر قطری توضیح داد: شما حجم کافی برای واردات جهت جایگزینی آن گاز را در بلندمدت ندارید، مگر اینکه بگویید قرار است نیروگاه‌های هسته‌ای عظیم بسازم، اجازه خواهم داد از زغال سنگ استفاده شود و نفت کوره خواهم سوزاند.
رهبری اتحادیه اروپا به خود افتخار می‌کند که در مدت هفت ماه سهم گاز روسیه را در ترکیب این بلوک از حدود ۴۰ درصد به تنها ۷.۵ درصد کاهش داده است. بروکسل امیدوار است که با افزایش عرضه گسترده گاز طبیعی مایع (LNG) و افزایش واردات از طریق خط لوله از نروژ و الجزایر، وابستگی به انرژی روسیه را به طور کامل از بین ببرد.
افزایش تقاضا از سوی اروپا با مقاومت بازارهای سنتی اِل ان جی (LNG) در آسیا روبرو شده است. طبق گزارش ها، چین به واردکننده دولتی خود دستور داده است که به دلیل نگرانی از کسری احتمالی در زمستان، گاز اضافی خود را دوباره صادر نکند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcf.xdtiw6dvmgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما