رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده طی یک سال اخیر، در اجرای پتروشیمی زنجان نزدیک به ۱۵ درصد پیشرفت حاصل شده و در مجموع اکنون این پیشرفت پروژه به حدود ۴۵ درصد رسیده است.
plusresetminus
پتروشیمی زنجان ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مصطفی طاهری افزود: پروژه پتروشیمی زنجان چند مشکل و گیر اصلی داشت که اگر مسائل آن حل نمی‌شد امکان پیشبرد این مجموعه وجود نداشت.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر عملیات‌های اجرایی در پروژه پتروشیمی زنجان فعال است، افزود: ۵۲ درصد از کل این پروژه شامل خرید تجهیزات است که بخش قابل توجهی از آن که عموما محصولات و کالاهای خارجی است اکنون در محل انبارهای شرکت پیاده شده و چند محموله هم در گمرک در فرآیند ترخیص قرار دارند.
طاهری گفت: بخشی از محموله ها نیز سفارش داده شده است ولی به دلیل تحریم ها هنوز موفق به تحویل آنها نشده اند که در این خصوص اگر موفق به جابجایی محموله نشوند، خرید از کشورهای دیگر، جایگزین خواهد شد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس اظهار داشت: اگر با سرعتی که طی یک سال گذشته کارهای مربوط به پروژه پتروشیمی زنجان دنبال شده، کارها انجام شود، تا یک سال و نیم و یا حداکثر ۲ سال، پروژه به صورت کامل آماده بهره برداری می‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcf.ydtiw6dcxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما