مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد گفت: ذخیره‌سازی گاز در پالایشگاه شمال شرق کشور نسبت به پارسال ۱۶۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
plusresetminus
افزایش ۱۶۵ میلیون مترمکعبی ذخیره‌سازی گاز در پالایشگاه شمال شرق کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، یحیی فیضی در دومین روز همایش هم‌اندیشی ورود به فصل سرما گفت: در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس، تعمیرات اساسی انجام شده و پیش‌بینی قطعات یدکی و مواد شیمیایی مورد نیاز را انجام داده و با آمادگی کامل وارد فصل حداکثر تولید شده است.
وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال در ۶ فروردین امسال، استراتژی‌های دانش بنیان، پژوهش و کمیته خودکفایی عملیات و مرکز رشد دراولویت قرار داده و با هم‌افزایی ایجاد شده برنامه‌های متنوعی را به‌منظور تحقق شعار سال اجرایی کرده است.
مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد سرخس با بیان این خبر که روز چهارشنبه (۱۱ آبان‌ماه) با حضور مدیران وزارت نفت، پروژه تقلیظ گاز اسیدی را افتتاح و به ظرفیت تولید گوگرد پالایشگاه ۱۱ هزارتن در سال اضافه شد، افزود: راه‌اندازی این پروژه نیاز به تعویض کاتالیست‌ها رابه شکل سالانه رفع می‌کند.
فیضی تاکید کرد: خروجی برج تقلیظ گاز CO۲ با غلظت ۹۵ درصد و تولید روزانه ۵۰۰ تن در این پالایشگاه است که مجوز برون‌سپاری آن به بخش خصوصی از شرکت ملی گاز ایران گرفته شده است.
وی افزود: راه‌اندازی پروژه تقلیظ گاز اسیدی که باعث افزایش تولید سالانه ۱۱ هزارتن گوگرد و تولید ۵۰۰ تن CO۲ شده است، می‌تواند ۵۰ نفر اشتغال‌زایی ازسوی بخش خصوصی ایجاد کند.
فیضی گفت: گوگرد دانه‌بندی شده، گوگرد بنتونیت، گوگرد میکرونیزه و کود اوره با پوشش گوگردی در شرکت پالایش شهید هاشمی نژاد سرخس به پایداری کسب و کار و اقتصاد و محیط زیست کمک می‌کند.
وی افزود: همه فعالیت‌های اقتصادی در پالایشگاه با بهره‌وری بالا انجام می‌شود و در تولید گوگرد به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت می‌کند.
مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: این پالایشگاه فرایند سبز را برای حفظ کره زمین و محیط زیست برای نسل‌های آینده دنبال می‌کند.
فیضی با بیان این که برای حفظ محیط زیست پروژه حرکت به سمت یه صفر رساندن سوختن گازهای ارسالی به مشعل‌ اجرا شده و ۹۰ درصد گازهای مشعل مورد استفاده قرار گرفته است، بیان کرد: در پروژه بازچرخانی آب، مصرف آب پالایشگاه از ۴ هزار به ۲ هزار مترمکعب رسیده است.
وی مهمترین مسئولیت اجتماعی را تولید گاز پایدار برای صنایع و مصارف خانگی دانست و افزود: مرکز رشد پالایشگاه مأموریت آموزش جوانان را برای تولید ایده‌های آنان را به محصول نهایی به‌عهده دارد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.xeifuqeovsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما