معاون وزیر نفت از آمادگی این وزارتخانه برای راه اندازی سامانه‌های سپهتن و سیپاد برا مبارزه با قاچاق سوخت خبر داد.
plusresetminus
لزوم راه اندازی ۲ سامانه برای مبارزه با قاچاق سوخت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، جلیل سالاری با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر کنترل مسیر قاچاق سوخت افزود: راه اندازی سامانه های سپهتن (حمل و نقل برون شهری) و سیپاد (حمل و نقل درون شهری) یک تکلیف قانونی بوده و این وزارتخانه آمادگی لازم برای اتصال به این سامانه ها را دارد.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل راه اندازی سامانه سپهتن بر عهده وزارت راه است گفت: تفاهم نامه همکاری وزارت نفت و وزارت راه برای راه اندازی و اتصال سازمان بهینه سازی به آن امضا شده است.
سالاری تصریح کرد، با راه اندازی سامانه های سپهتن و سیپاد می توان با کنترل حوزه حمل و نقل عمومی و با اجرای سیاست های غیر قیمتی بخشی از مسیر قاچاق سوخت را کنترل کنیم.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اختلاف قیمت سوخت در داخل کشور با کشورها همجوار افزود: بخشی از این اختلاف قیمت ها مربوط به مشتقات نفتی است که برای مدیریت این بخش باید مشتقات سوختی وارداتی از سوخت یارانه ای تفکیک شود که بدین منظور کار گروه لازم در مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش بینی شده است.
به گفته جلیل سالاری برای کنترل و نظارت بر سهمیه مصرف کنندگان عمده مشتقات سوختی سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده های نفتی) پیش بینی شده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.absurhbwfiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما