عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تفاهم ۴۰ میلیاردی با روس ها منجر به انعقاد چندین قرارداد در این بخش شده است و در مقام عمل هم اتفاقات خوبی رخ داده و کارها شروع شده است.
plusresetminus
تفاهم ۴۰ میلیاردی با روس ها منجر به انعقاد چندین قرارداد شده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مصطفی نخعی با اشاره به تفاهم ۴۰ میلیاردی با روسیه در حوزه نفت و گاز گفت: ایران و روسیه جزء کشورهای دارنده منابع ارزشمند گاز طبیعی در دنیا هستند و رتبه‌های اول و دوم ذخایر گازی، متعلق به این کشورهاست.
این نماینده مجلس بیان کرد: هرچه ارتباط و تعاملات نفتی و گازی بین ایران و روسیه بیشتر باشد، منافع دو کشور نیز بیشتر تامین می‌شود. با این حال گاز طبیعی یک بازار و شرایطی دارد که هر چقدر تعاملات بیشتر باشد برای هردو کشور مناسب تر باشد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در بخش های مختلف در تولید و بازرگانی و بخش های مختلف حوزه گاز طبیعی هم روسها تجربیاتی دارند و هم ما در ایام تحریم تجربیات خوبی به دست آوردیم.
وی با بیان اینکه به دلیل برخی شرایط امروز ما با ناترازی در گاز طبیعی بین تولید و مصرف مواجه شده ایم، بیان کرد: این مسئله مستلزم سرمایه گذاری به خصوص در بخش تولید و در بخش بالادست صنایع نفت و گاز کشور است.
این نماینده مجلس با اشاره به ارتباط ایران با روسیه در زمینه نفت و گاز بیان کرد: این ارتباط باید زودتر از اینها برقرار می شد و سرمایه گذاری ۴۰ میلیاردی که مذاکرات آن به صورت مفصل در حال انجام است عمدتا با رویکرد فعالیت در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز است که خیلی می تواند ارزشمند باشد و تولید ما را به میزانی که انتظار داریم نزدیک تر کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، تاکید کرد: ما جلساتی را در این رابطه در کمیسیون انرژی داشتیم و سعی کردیم گزارش اقدامات صورت گرفته را پیگیری کنیم و این طور نباشد که صحبتی صورت گیرد و در مقام عمل اتفاقی رخ ندهد.
وی بیان کرد: پیگیری و رصد ما الحمدالله منجر به انعقاد چندین قرارداد در این بخش شده است و در مقام عمل هم اتفاقات خوبی رخ داده و کارها شروع شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: انجام این کارها و پیگیری برای به نتیجه رساندن آنها و سرمایه گذاری بیشتر در بخش های مختلف به ویژه در صنایع بالادست نفت و گاز می تواند ناترازی ما در حوزه گاز را برطرف کند و علاوه بر آن این مسئله می تواند باعث نقش آفرینی بیشتر ایران در بازار صادراتی دنیا شود و این مسئله حتما می تواند ارزآوری بیشتری برای ما به ارمغان بیاورد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.0bsurhb9giupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما