رئیس‌ کمیته‌ پتروشیمی ‌کمیسیون‌ اقتصادی مجلس گفت: نرخ ‌خوراک ‌پتروشیمی‌ها درصورت اصلاح‌ ‌در مقطعی‌ شناور می‌شود اما نسبت به نرخ فعلی ۳۰ تا ۴۰ درصد باید کاهش یابد.
plusresetminus
نرخ خوراک پتروشیمی ها در صورت اصلاح ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می یابد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محسن علیزاده درخصوص تعیین ‌نرخ‌ خوراک‌ ‌پتروشیمی ها به فردای اقتصاد گفت: ‌نرخ ‌خوراک ‌پتروشیمی‌ها درصورت اصلاح‌ فرمول در مقطعی‌ شناور می‌شود اما نسبت به نرخ فعلی ۳۰ تا ۴۰ درصد باید کاهش یابد. تا کنون دو جلسه با حضور مدیران وزارت نفت، انجمن شرکت‌های پالایشی و اتاق بازرگانی برگزار و تصمیم‌ گرفته شد فرمول محاسبه نرخ خوراک اصلاح شود اما سازمان برنامه و بودجه و محاسبات در هیات دولت در خصوص این اصلاح مقاومت کرده ‌است.
وی افزود: مجلس به دنبال کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها است. امید است باتوجه به حساسیت بسیار بالا و رایزنی‌هایی که با وزارت نفت انجام شده و مصوبات ‌شورای‌ عالی بورس و شورای‌ عالی هماهنگی قوا، اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تصویب و نرخ خوراک شرکت‌های پالایشی تعدیل شود.
علیزاده ادامه داد: حمایت از بازار دستوری نبود و پیگیری ها برای ایفای وظایف تداوم دارد. امید می رود دولت هم در بودجه ۱۴۰۲ بیشتر به بازار سرمایه توجه و بتواند با پیشنهادها بیشتر به رشد بورس کمک کند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.9bsurhb9ziupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما